p

Programlama

1 üye
Takip
Güzel bir yazıyı sizle paylaşmak istedim... İnsan vücudundaki elektronik tasarım! Az çok elektronikle uğraşan herkes transistörün ne işe yaradığını bilir. En önemli özelliğinden birisi “anahtarlayıcı” olmasıdır. Bu yazıda genele hitap edeceğim için bu özelliği biraz açmak istiyorum. Mesela 12 Volt ile çalışan bir lambamız var. Ancak lambayı açıp kapatmayı yazılımla kontrol etmek için kullandığımız “beyin” denilen çiplerde lambayı yakacak kadar yeterli güç yok. Bu durumun üstesinden gelebilmek için elektronikte çığır açan bir icat olarak nitelendirilen “transistörü” kullanıyoruz. Çok kısaca çalışma prensibinden bahsedeyim. Transistörün 3 tane bacağı var. “base” adı verilen bacağına küçük bir akım verdiğinizde “kollektör” adı verilen bacağından “emitör” adı verilen bacağına doğru dışarıdan bağlanmış bir pil vasıtasıyla büyük bir akım akar. Lamba nasıl mı yandı? Lambayı yakmak için “beyin” den çok az bir güç harcandı. Asıl güç pilden harcandı. Yani demek istediğim “lambayı yakmak için harcanan güç çip (beyin)’den çıkmadı“ Şimdi bir de insan vücudunu inceleyelim İnsan beyni vücudun çeşitli organlarını kullanmak için aynı mantığı kullanır. Örneğin bir ayağını hareket ettirmek için beyin (çip) ayak kasına küçük bir sinyal gönderir. Bu vasıtayla ayak kası, yapısında bulunan glikozlardan veya çeşitli yollardan ATP denilen enerjiyi sağlar ve ayak hareket eder. Sonuç olarak “ayağı hareket ettirmek için harcanan güç beyin (çip) ‘den çıkmadı” Az önceki örnekte kastaki enerji tıpkı “pil” gibi çalıştı. Kasın kendisi transistör gibi çalışken beyin de zaten beyin ismini verdiğimiz çip gibi çalıştı . Parçalar yavaş yavaş kafanızda birleşiyor sanırım… Bir lambayı yakabilmek veya bir elektrik motorunu kontrol edebilmek için bir sürü hesap yaparız. Transistörün “base” bacağına
Programlama
Bütün o elektronik yazılımlara rağmen, bazen eski moda basılı malzemeler en kullanışlı kayıt yöntemi oluyorlardı.
Programlama
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Edebiyat Sınavımızdan Güzide Yanıtlar
Sorumuz : A)Garip şiir hareketinin genel özelliklerinden beş madde yazınız? (5puan) B)Garip şiir hareketinin temsilcilerini yazınız ? (5puan) (Önemli 3 isim ) Sevgili öğrencimizin yanıtı ise: 1)Garip hareketi : Gariptir. 2)Garip hareketi: Tuhaftır. 3)Garip hareketi : Değişiktir. 4)Garip hareketi : Farklıdır. 5) Garip hareketi : Diğerlerine benzemez. Temsilcileri ALO’dur. ( Pek çok okurun bildiği gibi temsilcileri: Orhan Veli Kanık, Oktay Rifat Horozcu, Melih Cevdet Anday… Kolay akılda kalması için genellikle ‘OMO’ diye kodlama yapılır. Fakat öğrenci arkadaş ALO /OMO gelgitleri yaşamış anlaşılan .. Nihayetinde; itirazlar başladı kağıdıma bakabilir miyim ? Tabii diyerek öğle arası yakınlarda bir marketten OMO derterjen alıp hediye etmeye karar verdim hep deriz yaşayarak,yaparak öğrenme daha etkili bu vesile ile unutmaz diye düşünüyorum :) Bir de eş anlamlı,yakın anlamlı kelimeleri öğrenmiş yine şükür...
Programlama
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 21 Temmuz 2017 00:00
Matematik severler için muhteşem bir kitap. Yazılımla arası iyi olduğu halde matematik sevmeyen ya da analitik düşünmek isteyen arkadaşlara tavsiye ettiğmide de çok keyifli bir başlangıç oluyor. Herkes için değil ancak benim ilk okunması gereken 50 kitap listemde.
Programlama
Taş Kağıt MakasWilliam Poundstone · Domingo Yayınevi · 201656 okunma

Programlama Konusuna Benzer öneriler

1000Kitap67,9bin üye · 4.701 yeni gönderi
Takip
Psikoloji10,3bin üye · 432 yeni gönderi
Takip
Edebiyat52,2bin üye · 2.684 yeni gönderi
Takip
10/10
·200 syf.··
Beğendi
·
2018 2. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2018 00:00
Seraphita'yı bitireli beş gün oldu ama yorum yazmak için geniş zamanı ancak bulabildim. Sözde yılın son kitabı olacaktı. Olmadı! Tahminimden daha uzun bir süre ayırmam gerekti. Çok derin bir eser. Balzac bu eserini diğer eserlerinin üzerinde tutma gayretinde, bence de tutmakta haklı... Neyse... Kitabın genel teması ikilemler, karşıtlıklar üzerine, klişe biçimde iyi-kötü muhasebesi diyebilirim (en sevdiğim türlerden) iyinin ve kötünün hangisi olduğu okura göre...Bazen bana çok aykırı çok saçma gelen noktalar vardı. Bazen de kendimi bulduğum, tam olarak içimde ifade edilen noktalar vardı. Kitabın genel havası dini, bol İsa'lı bunu baştan söylemeliyim. Kitabın kahramanı da melek zaten, hem kadın hem erkek. :) Çok mistik, insan merak edıyor demi. Kadın ve erkek aynı gözden bakabilseydı nasıl olurdu diye. Benım iligimi ceken nokta da bu oldu. Balzac bu işi gercekten bilen buyuk bir yazar. Kitaba başlarken öyle detaylı tasvirler sunuyor ki okur bir anda kendını soguk dağlarla kaplı kar yığınlarının içinde buluyor. Yürüyorsunuz, bir yerlere varıyorsunuz burada sizi hayatın içindeki felsefeler karşılıyor. Dindarsaniz karşınıza karşıtınız, kadınsanız erkek versıyonunuz ( aslında buraya erkeğiniz yazacaktım ama riskliydi) güzelseniz çirkininiz, çirkinseniz güzeliniz çıkıyor ( siz olayı anladınız ya işte neysen tersin çıkıyor) Bana göre ve eserın asıl farkındalık yaratan gücü bu nokta. Okurken bazen sıkıldıgımı itiraf etmeliyim, özellıkle giriş kisminda. ilerleyen sayfalar konu bazında daha akıcı, felsefik boyutta üzerinde daha çok düşünmeyi gerektiren noktalarla doluydu. Okuma süremi uzatan da buydu. Bazı paragrafların üzerinde bolca düşündüm.(bunlardan birkacını yorumlara atacagım siz de okudugunuzda neler olup bittigini ve kitapta sizi neyin karşılayacagını daha net
Programlama
SeraphitaHonore de Balzac · Jaguar Kitap · 2015609 okunma