Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
Kameranın yarattığı güçlü dramatik etki, en az filmin kurgusu kadar önemlidir.
Sayfa 18 - Alfa
ERKEK:Hiroşima ne demekti senin için,Fransa'da? KADIN:Savaşın sonu,ama gerçekten sonu. Şaşkınlık... Nasıl göze aldıklarına...nasıl başardıklarına dair şaşkınlık. Sonra bizler için bilinmeyen bir korkunun başlangıcı. Sonra aldırışsızlık, sonra da bu aldırışsızlığın korkusu...
Reklam
Tıpkı aşkta olduğu gibi bir sanı beliriyor insanın içinde, hiç unutmayacağı sanısı, ben de hiç unutmayacağım sanmıştım Hiroşima'yı bu yüzden. Tıpkı aşkta olduğu gibi.
Düşünme fırsatı sunulduğunda...bu lükse sahip olduğumuzda...genellikle hiçbir şey düşünmediğimiz doğrudur. Yine de başkalarının- görünüşe bakıldığında- düşüncelere daldığını görmek yüreklendiricidir.
İnsan her yerde konuşabilir Hiroşima üstüne, bir otel köşesinde, rastgele, kaçamak bir sevişme sırasında bile. Kahramanlarımızın gerçekten birbirini seven gövdeleri bize unutturmuyor bunu. Gerçekten saygısız olan bir şey varsa o da Hiroşima'nın kendisidir.
Kara Ağaç Destanı, halk anlatılarıyla iç içe geçmiş bir senaryoya sahip olduğunu ilk bölümden izleyicisine sezdirmeyi başardı. Dizi, bu açıdan mekan ile anlatının bütün olduğu bir seyir sunuyor. İlk tahlilim bu. Örneğin aşağıdaki sekansta Ağa, köyün yaşlı bilgesine yani ak pürçeklisine giderek ona danışır ve devenin çökmesinin ne anlama geldiğini sorar. Türk halk inanışlarında devenin çökmesi uğursuzluk alametidir. Hatta “Adamın kapısına kara deve çöktü” denir. Ve “Kapına kara deve çöksün.” bedduası edilir. Aşağıdaki sekansta da ak pürçekli, kıtlığın ve belanın geleceğini rivayet eder. "Kapımıza kara deve çökünce, Fırtınası şol âlemi yıkınca, Cehenneme kul seçilip çıkınca, Kadir Mevlâ’m, o kullardan eyleme”
Karacaoğlan
Karacaoğlan
Reklam
Fikir ve Konu
Fikir, çok gerekli olmakla beraber, bulanık bir mefhumdan fazla bir șey de değildir. Ayrıntısı, derinliği, boyutu yoktur. Hayır, senaryo yazmaya başlamak için sadece bir fikir yetmez size. Fikri cisimleştirmek ve sahneye uyarlamak için bir konu gerekir. Bir konu, bir aksiyon ve bir karakter olarak tanımlanır. Aksiyon, hikâyenin ne hakkında olduğu, karakter ise kim hakkında olduğudur.
Sayfa 48 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Olabildiğince çok senaryo oku!
...hangi senaryoyu bulursanız onu okuyun. Ne kadar çok okursanız o kadar iyi.
Sayfa 46 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Senaryolarin da bunlardan farkı yoktur. Belirli bir başlangıçları, ortaları ve sonları vardır, ama illa bu sırada olması şart değildir.
Enes

Enes

@Eneskse146
·
21 Ocak 18:37
Başlangıç, orta ve son
İşleyen senaryolar paradigmayı izlerler. Ama gene de siz benim sözüme güvenmeyin. Bir flme gidin ve yapısını belirleyip belirleyemediğinize kendiniz bakın. Bazılarınız buna inanmayabilir. Bașlangıçlar, ortalar, sonlar; bunlara da inanmayabilirsiniz. Diyebilirsiniz ki, sanat da yaşam gibi, başlangıç ve son olmaksızın sadece devasa bir "orta"da asılı tek tek "anlar"dan başka bir şey değildir. Kurt Vonnegut, gelişigüzel dizilmiş "bir dizi rastgele an" diyor bunlara. Aynı fkirde değilim. Doğum? Yașam? Ölüm? Burada bir bașlangıç, orta ve son yok mu? ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış; bu bir başlangıç, orta ve son değil mi?
Sayfa 45 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Başlangıç, orta ve son
İşleyen senaryolar paradigmayı izlerler. Ama gene de siz benim sözüme güvenmeyin. Bir flme gidin ve yapısını belirleyip belirleyemediğinize kendiniz bakın. Bazılarınız buna inanmayabilir. Bașlangıçlar, ortalar, sonlar; bunlara da inanmayabilirsiniz. Diyebilirsiniz ki, sanat da yaşam gibi, başlangıç ve son olmaksızın sadece devasa bir "orta"da asılı tek tek "anlar"dan başka bir şey değildir. Kurt Vonnegut, gelişigüzel dizilmiş "bir dizi rastgele an" diyor bunlara. Aynı fkirde değilim. Doğum? Yașam? Ölüm? Burada bir bașlangıç, orta ve son yok mu? ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış; bu bir başlangıç, orta ve son değil mi?
Sayfa 45 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Drama çatışmadır. Çatışma yoksa senaryo da yoktur.
Drama çatışmadır. Çatışma yoksa harekete geçen kimse de yoktur; harekete geçen kimse yoksa kahraman da yoktur; kahraman yoksa bir hikâye de yoktur; hikâye yoksa senaryo da yoktur.
Sayfa 40 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Ona aramasını söylemek isterdim… Resimdeki kadını değil, aramayı seveceğini söylemek isterdim…
Sayfa 107 - YKY / 2022Kitabı okudu
"Senin yüreğin iyilik dolu Olcay. Bu dünyada acı çekmeden yaşaman imkansız." Nezihe Araz&Halit Refiğ Hanım/1989
521 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.