Dilinle istediğin kadar kelime-i tevhidi zikret, ne fayda? Eğer gönlün ve görüşün müslüman değilse bu sözlerin hiçbir değeri yok"
Sayfa 140
Beyyine sûresi âyet:5
İbadetle ihlâs. Çünkü Ulu Allah şöyle buyuruyor: Oysa onlara sadece dinde sırf Allah'a yönelecek ve dosdoğru yoldan ayrılmayarak O'na kulluk etmeleri emredilmiştir.
Reklam
Omzunu geriye atıp burnunu havaya dikerek gözlerini çevirme kardeşim*
Kendi nefsinde kulluk vasıflarının hakikatine erişmek ve nihayette hakiki bir kul olmak meselesine gelince, onun da yolu şudur: Hakk'ın karşısında tam bir tevazuya bürünüp varlık iddiasının her çeşidinden uzak olmak ve Rabbe karşı muhtaçlık duygusunun tabiat-ı asliye hâline gelmesidir. Kendinde güç ve kudret bulunduğu vehminden sıyrılmaktır. Güç ve kudretin ancak Hakk'ın ihsânı ve ikramı ile gerçekleşebileceğinin şuu- runa ermektir. O'nun bildirdiğinin dışında hakikate erme iddiasından uzak olmaktır. Hulâsa Hakk'ın emirlerine ve tasarruflarına gönül rızasıyla tam bir teslimiyet göstermek, izzet ve şerefi O'nunla ve O'yanında aramak ve yalnız O'na kul olmanın zevkine ve hürriyetine ermektir."
Sayfa 34
1544 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Ahir Zamanda Kulluk
Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdular ki: Muhakkak ki sizin arkanızda karanlık gece parçaları gibi fitneler vardır. O fitneler içerisinde, sizin üzerinde bulunduğunuz inancın benzerine sımsıkı yapışan bir kimse için, sizden elli kişinin sevabı kadar sevap vardır.”_ Ashâb-ı kiram: “Yâ Resûllullah! Onlardan elli kişinin sevabı kadar sevabı vardır değil mi? (Yani ‘Sizden’ kelimesi yanlışlıkla mı kullanıldı?)” diye sorduklarında buyurdu ki: “Hayır! Sizden elli kişinin sevabı kadar sevap alır. _*Çünkü siz iyiliklerde yardımcı bulursunuz, fakat onlar bulamazlar.”*_ (Ebu Dâvud - Tirmizî - İbn-i Mâce)
Mektubat-ı Rabbani (2 Cilt Takım)
Mektubat-ı Rabbani (2 Cilt Takım)İmam-ı Rabbânî · Merve Yayınları · 19996 okunma
İnsan, iki zıt uç arasında varlığını sürdüren bir mahluktur. Allah'a kul olduğu ve kulluğun gereklerini yerine getirdiği zaman meleklerin kendisine secde ettiği üstün bir varlık iken; kulluk vazifesini yapmadığı ve Allah'ı inkar ettiği zaman hayvanlardan daha aşağı bir mertebeye düşebilen bir varlıktır. İnsanın hayat ölçüsü kulluktur. Allah'a kul olup da iman ederek salih amel işlerse, yücelecek ve üstünlük sağlayacaktır.
Tutmaz kanâ'at ehli müsellem gedâlıgın Kalb-i selîmin olmayıcak şeh Selîm isen "Nâilî-i Kadim (Yavuz Sultan Selim dahi olsan, kalbin selim olmadıktan sonra kanaat eden kalpler saba layıkıyla kulluk etmezler.)
Sayfa 267Kitabı okudu
Reklam
1.000 öğeden 981 ile 990 arasındakiler gösteriliyor.