Kitap, Sabahattin Ali'nin kendine has tarzından çokça şey barındırıyor. Güzel bir İstanbul hikayesi. Olumlu yanlarını elbet söylemişlerdir ve konusu itibariyle çok doğru bir yere varıyor. İçimizdeki Şeytan. Acaba sahiden o mu yoksa o şeytan biz miyiz?
Sıralama yapacak olursam kitap benim için satış adetlerine de paralel olarak Kürk Mantolu Madonna ve Kuyucaklı Yusuf'tan sonra geliyor. Nedeni şöyle. Öncelikle anlatılan olaylar biraz daha gündelik. Şuraya gittim, gezdim, geldim tarzı. Diğer kitaplarda biraz daha can alıcı şeyler var. Bunda yok mu? Kesinlikle var ama diğerlerine göre daha az. Bir yerde artık bir şey olsun dedim. Çünkü olay hep aynı yerde ve ilerlememeye başladı. Bunun dışında gayet beğendiğim bir kitap oldu.