Dediğim gibi birbirimize âşıktık. Ve zaten bilmiyorsan sana söyleyeyim, gerçek aşk daima ölümcüldür. Demek istiyorum ki
hedefi mutluluk, saf romantizm, el ele tutuşmak, çiçek açan ıhlamur ağaçları altında yürüyüş, "ölüm bizi ayırana dek" yemini,
verandada yanan tatlı ışık, lavanta kokan yuva olamaz. Bu hayattır, aşk değil. Aşk daha ciddi, daha tehlikeli bir alevle yanar. Gün gelir, bu tahrip edici tutkuyla tanışma isteği doğar. Bununla bir şey kazanmak, aşk sayesinde daha sağlıklı, daha huzurlu, daha doyumlu olmak değil, tamamen ve mahvolma tehlikesi pahasına var olmak istediğin zaman. Birçoğu bu duyguyla hiç tanışmaz. Bunlar temkinlilerdir; onları kıskanmıyorum.