Hanife

Hanife
@libraryofvenus
“büyük çöküntü ve melankoli anları dışında neşeli”

Hanife

, bir kitap okudu
Puan vermedi·168 syf.·
58 günde okudu
·
2024 4. kitabı
Oruç Aruoba
8.1/10 · 1.570 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
gecenin tuzlu tadı
“Bir kitap kahramanı olsam yazar beni nasıl anlatırdı?” Bu soru sessiz gözyaşlarımın arasında birden aklıma düşüverdi. Bazen öyle yapayalnız, öyle küçücük hissediyorum ki kendimi; bir kitap karakteri olsaydım sanki varlığım daha çok anlam kazanırdı gibi geliyor. Bilmem… Var olmanın dayanılmaz sancısı beni sanrılara itiyor belki. Kendimi çok ahmak, budala, ikiyüzlü, kötü kalpli, bir kitabın kötü karakteri yaptığım çok oluyor. Aslında o kötü diye nitelendirdiğimiz karakterlerden bir parça iz yok mu hepimizde? Ve iyilerden? İşin içine herkesi katarak vicdanımı hafifletmektir belki de amacım. Çünkü insan bir kitabı okurken en çok iyi karakterle bağdaştırır kendini, kendinden parçalar görmek istercesine okur onu. Hepimiz vicdan mahkemelerimizde temize çıkmak istiyoruz bir bakıma. Oysa başkalarının mahkemesinde çoğu zaman hüküm bile giymişizdir. Öyleyse kimin kürsüsü daha adaletli?.. Hanife
Günlük
Muazzammmm
9/10
·192 syf.··
2024 3. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 23 Şubat 2024 23:15
Bu kitabı bitireli bir iki saat filan oluyor, hislerimi yazmak için biraz beklemem gerekti. İnsan bir anda içini dökecek kelimeleri bulamıyor. Bu kitap benim için çok değerli, çünkü bunu bana hediye eden kişi benim en değerlim. <3 İlk kez bu kadar samimi, insan olmanın getirdiği çelişkiyi çok doğal bir şekilde anlatan, cevaplardan ziyade sorularla boğuşturan bir kitap okuyorum. Günlük yazan biri olarak bu günlük şekilde yazılmış kitabı bir hayli kıskandım. Kendimle iletişimimi bu şekilde yalınkat tutabilmeyi çok istedim okurken. Başkasının hayatına tanıklık etmenin kendi hayatına da bir göz atmak olduğunu fark ettirdi bana kitap. O kadar duygulandım ki ağlamamak için kendimi zor tuttum, keşke yalnız olsaydım ve bir süre gözyaşı dökebilseydim… Teşekkür ederim <3
Günlük
MolaMario Benedetti · Yedi Yayınları · 2024297 okunma