Ölümü sadelik içre yüceltirlermiş.
_Ben kötü bir keşişe mezardır ki ruhum, içinde ezelden beri döner dururum; Süsleyen şey yok bu pis manastırı, bu ini
"Zavallı genç adam eliyle yüzünü kapattı ve insanoğlunun ne kadar da insanlıktan nasibini almamış olduğunu; ileri, eğitimli ve laik birinde, hatta dünyanın asil ve dürüst olarak kabul ettiği kişide bile ne kadar vahşi bir kabalığın saklı olduğunu görünce yaşamı boyunca birçok kez ürperdi!"
Ma' ni eri bu yolda melül olası değil,
Ma'ni duyan gönüller hergiz ölesi değil.
Ten fânidir can ölmez, gidenler geri gelmez,
Ölür ise ten ölür,canlar ölesi değil.