"Hükümdar kendisi aracılığıyla başkalarına
hükmeder, âşık ise başkası aracılığıyla
kendini geri kazanır. Âşıkların ikisi de
kendinden dışarı çıkar ve ötekinin içine
girer; kendi içinde öldükten sonra, başkada
tekrar dirilirler."
Günümüzde aşk bir haz formülüne dönüştürülerek pozitifleştiriliyor. Her şeyden önce hoş duygular uyandırması bekleniyor. O artık bir olay örgüsü, bir anlatı, bir drama değil, herhangi bir sonuca yol açmayan bir coşku ve uyarım sadece.