begüm

Seni, senden de yakın, yalnız ben tanıyorum, Sana, seni en sıcak bir ben anlatıyorum. Kimse varamaz senin ben kadar yakınına; Çok zamanlar kendimi sanki sen sanıyorum.
Sayfa 322 - YKY·Kitabı okudu
Şiir
bengi isimli okura yanıt verildi
begüm
seni çok seviyorum balım benim ve ne olursa olsun #1 hep sen olacaksın
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Seni, senden de yakın, yalnız ben tanıyorum, Sana, seni en sıcak bir ben anlatıyorum. Kimse varamaz senin ben kadar yakınına; Çok zamanlar kendimi sanki sen sanıyorum.
Sayfa 322 - YKY·Kitabı okudu
Şiir
bengi isimli okura yanıt verildi
begüm
WQGKGÖGMGLÖHGÖHŞMGHŞVM
Alman ulusunun özelliklerini göz önüne almayan hiç kimse, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra Versailles Antlaşması'nın çok ağır koşullarını kabul etmek zorunda kalan Almanya'nın, yirmi yıl sonra dünyanın en büyük askeri gücü olarak yeniden sahneye çıkacağım hesaplayamazdı.
Sayfa 257·Kitabı okudu
Siyaset & Politika
bengi isimli okura yanıt verildi
begüm
bunu nasıl şimdi görürüm of.
Alman ulusunun özelliklerini göz önüne almayan hiç kimse, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra Versailles Antlaşması'nın çok ağır koşullarını kabul etmek zorunda kalan Almanya'nın, yirmi yıl sonra dünyanın en büyük askeri gücü olarak yeniden sahneye çıkacağım hesaplayamazdı.
Sayfa 257·Kitabı okudu
Siyaset & Politika
bengi isimli okura yanıt verildi
begüm
QMGGÖCMÖGCNGÖÖVMCÖHCMŞHKG
9/10
·81 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
yazılanlar o kadar ağır ki;bir oturuşta bitireceğim kitabı,anca iki günde bitirebildim. altını çizmediğim nerdeyse tek bir sayfa bile yok. hayatın bu kadar içinden,yaşamın en öz gerçekliğindeki acıları en saf haliyle cümlelere dökmesi beni kahretti desem abartmış olmam sanırım. toplum içinde ölüm konusunun bahsi geçtiğinde bile “ağzından yel alsın” “kapat şu konuyu” diyerek sitem eder insanlar genelde. ölümden korktuklarından mı,yoksa daha erken olduğunu düşündüklerinden mi bilinmez, çok da iyi olmayan hayatlarını ölüme tercih eder birçok kişi. fakat bir de bunun tam tersi olan;yaşamın yükünü taşıyamadığı için bu alemden erkenden göçen insanlar var,oranları da oldukça yüksek maalesef…. yaşarken ölenleri,ölmüş kadar olanları ne yazık ki çevremde defalarca gördüm. son çare olarak soluğunu kesenlere şahit olmaksa en acısı. canına kıyan insanlara kızamıyorsun bile. kızmak içinden gelmiyor,aksine kendini suçluyorsun tıpkı yazarında söylediği gibi;onlar sana yaşama sevincini aşılayamadıkları için,öleni ölmekten vazgeçiremediği için derin bir suçluluk hissediyorlar. yazarın intihar konusunu bu kadar iyi işledikten sonra intihar etmesi okurken insanın en büyük buhrana sokan gerekçe olabilir. başlamadan önce bu kitabı seveceğimi biliyordum ama bu kadar seveceğimi pek tahmin edemezdim. kısacık sayfalarıyla ortaya muhteşem bir edebi eser koymuş yazar. yazdıkları nasıl eskimiyorsa,yaşlanmıyorsa,kendisi de aynı eseri gibi hep genç kalacak.
Alıntı
İntiharÉdouard Levé · Sel Yayıncılık · 20214,186 okunma
lara isimli okura yanıt verildi
begüm
aynısı olduğunu söylememe gerek var mı 💙