Doğan Macat

6/10
·201 syf.··
2018 9. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2018 12:47
Veronika Ölmek İstiyor Mu? Gayriciddi bir inceleme ve kitap ile ilgili ufak tefek bilgiler içerir. Coelho Tarzı Öncelikle şunu söylemem gerekiyor ki kitabı okurken yazarın bir diğer kitabı olan Aldatmak ile bunun ne farkı var diye düşündüm. Baş rolde yine hayatta her şeyi yolunda giden ama nedense bundan müthiş rahatsızlık duyan bir kadın var. Aslında yazar Veronika için sudan bir iki sebep vererek okuyucuyla arasında bir bağ yakalamaya çalışmış ancak bana yine yeterli gelmedi. Nedir bu sebepler yaşlandıkça içine düşülecek halden korkmak ve dünyadaki kötü ve ters giden şeylere karşı etki edememek. Kısaca Aldatmak ile kıyasladığımızda oradaki kadınımız düzenli ve konforlu hayatından bunalıp çılgın atıyor ve kocasını doya doya aldattıktan sonra alim oluyordu. Bu kitapta ise görece daha somut sebepleri olan Veronika intihar etmeye karar veriyor ve yaşadığı aydınlatıcı deneyimlerden sonra yaşamın değerini anlıyor. İkna Edememe Sorunu İki kitapta da beni asıl rahatsız eden konu belirlenen konunun ve işlenişin ikna edici olmaması. Aldatmak ile ilgili ayrı bir inceleme yapmıştım bu sebeple burada Veronika’ya yoğunlaşmak istiyorum. Hayatımda işlerim yolunda, karnım tok sırtım pek; gencim, güzelim günümü gün ediyorum. Çok sığ biri değilseniz hayatta bunlar yeterli gelmeyebilir ancak insanda intihar edecek kadar bir doyum yaratır mı, sanmıyorum. İkinci aşama da şöyle: Yaşlanınca halim ne olacak ve dünya çok kötü ben de bunu düzeltemiyorum dolayısıyla intihar ediyorum. Size nasıl geliyor bilmiyorum ama bana yine ikna edici gelmiyor. Dolayısıyla inandırıcı bir çıkış noktası olmayan bir olay sonucu karakterin yaşadığı içsel gelişim ve varılan sonuç bana yine inandırıcı gelmiyor. Kaldı ki çıkış noktasını geçtim kitapta karakter gelişimini ve değişimini hissettirecek doğru düzgün
Edebiyat
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2015102,5bin okunma
Arzu Bozdemir isimli okura yanıt verildi
Doğan Macat
Aldatmak gerçekten dediğiniz etkiyi yaratıyor insanda :)
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
6/10
·201 syf.··
2018 9. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2018 12:47
Veronika Ölmek İstiyor Mu? Gayriciddi bir inceleme ve kitap ile ilgili ufak tefek bilgiler içerir. Coelho Tarzı Öncelikle şunu söylemem gerekiyor ki kitabı okurken yazarın bir diğer kitabı olan Aldatmak ile bunun ne farkı var diye düşündüm. Baş rolde yine hayatta her şeyi yolunda giden ama nedense bundan müthiş rahatsızlık duyan bir kadın var. Aslında yazar Veronika için sudan bir iki sebep vererek okuyucuyla arasında bir bağ yakalamaya çalışmış ancak bana yine yeterli gelmedi. Nedir bu sebepler yaşlandıkça içine düşülecek halden korkmak ve dünyadaki kötü ve ters giden şeylere karşı etki edememek. Kısaca Aldatmak ile kıyasladığımızda oradaki kadınımız düzenli ve konforlu hayatından bunalıp çılgın atıyor ve kocasını doya doya aldattıktan sonra alim oluyordu. Bu kitapta ise görece daha somut sebepleri olan Veronika intihar etmeye karar veriyor ve yaşadığı aydınlatıcı deneyimlerden sonra yaşamın değerini anlıyor. İkna Edememe Sorunu İki kitapta da beni asıl rahatsız eden konu belirlenen konunun ve işlenişin ikna edici olmaması. Aldatmak ile ilgili ayrı bir inceleme yapmıştım bu sebeple burada Veronika’ya yoğunlaşmak istiyorum. Hayatımda işlerim yolunda, karnım tok sırtım pek; gencim, güzelim günümü gün ediyorum. Çok sığ biri değilseniz hayatta bunlar yeterli gelmeyebilir ancak insanda intihar edecek kadar bir doyum yaratır mı, sanmıyorum. İkinci aşama da şöyle: Yaşlanınca halim ne olacak ve dünya çok kötü ben de bunu düzeltemiyorum dolayısıyla intihar ediyorum. Size nasıl geliyor bilmiyorum ama bana yine ikna edici gelmiyor. Dolayısıyla inandırıcı bir çıkış noktası olmayan bir olay sonucu karakterin yaşadığı içsel gelişim ve varılan sonuç bana yine inandırıcı gelmiyor. Kaldı ki çıkış noktasını geçtim kitapta karakter gelişimini ve değişimini hissettirecek doğru düzgün
Edebiyat
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2015102,5bin okunma
Oğuz Aktürk isimli okura yanıt verildi
Doğan Macat
Teşekkür ederim yorumunuz için. Bu kadar bilinen ve sevilen bir yazarı eleştirmekten insanlar çekinebiliyor ama herkes bir değil ve ne düşündüğünü açıkça ifade edebilmeli. Şimdi Simyacı'ya yazdığınız incelemeyi okudum. Çalıntı olma mevzusunu bilmiyordum açıkçası ama sizin gibi beni de tatmin etmediğini söyleyebilirim. Bu eserin kötü olması ile ilgili değil ününe kıyasen içeriğinin doyurucu olmaması ile ilgili bence. Bahsettiğiniz kitabı okuduktan sonra yapacağınız incelemeyi bekliyor olacağım ben de. İyi okumalar.
Johan Wilhelm Snelman
"... Dinsizlik - manevi fakirlik ve hastalıklı ruh halinin belirtisidir. Dinsizlik - halkın sahip olduğu bütün kutsal değerlerin ölmesidir. Bunun sonucu olarak, insanlar hayvani duyguların esiri olur, maneviyatsızlık, ahlaksızlık, kaba egoizm, hırsızlık ve had safhaya varan duygusal çöküntü başlar. ... Tekrar ediyorum - kalbinde Tanrı inancı olmayan bir halkın kurtuluşu yoktur. "
Sayfa 97 - Koridor Yayıncılık
Doğan Macat isimli okura yanıt verildi
Doğan Macat
Fark etmemişim üstteki ismi, teşekkür ederim cevabınız için. Alıntıyı görünce merak edip yazara göz attım biraz; hayatını okuyunca kendisine yakıştırdım herhalde alıntıyı :)
Johan Wilhelm Snelman
"... Dinsizlik - manevi fakirlik ve hastalıklı ruh halinin belirtisidir. Dinsizlik - halkın sahip olduğu bütün kutsal değerlerin ölmesidir. Bunun sonucu olarak, insanlar hayvani duyguların esiri olur, maneviyatsızlık, ahlaksızlık, kaba egoizm, hırsızlık ve had safhaya varan duygusal çöküntü başlar. ... Tekrar ediyorum - kalbinde Tanrı inancı olmayan bir halkın kurtuluşu yoktur. "
Sayfa 97 - Koridor Yayıncılık
Doğan Macat
Yazar dönemin en ünlü papazlarındanmış. Bu tarz sivri düşüncelerinden dolayı mı kiliseden atıldı acaba?
10/10
·56 syf.··
2018 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2018 14:31
Si vis pacem para bellum, yani barış istiyorsan savaşa hazır ol. Kitapla ilgili çok güzel incelemeler gördüm sitede. Ben de birkaç şey yazmak istedim. İnsan varoluşundan itibaren mücadele içinde. Havayla, suyla, toprakla, hayvanlarla, kendisiyle ve daha onlarca şeyle; ama en çok kendisiyle. Uzun yıllar süresince insanlar yaşadıkları sonucu bir etik ve ahlak anlayışı geliştiriyor, kendilerini koruyabilmek için yasalar düzenliyor, önlemler alıyor, cezalar belirliyor. Oluşumlar, örgütlenmeler, kurumlar ve devlet ortaya çıkıyor. İnsan kendisini koruması için bir canavar yaratıyor ve bu canavarın pençesi de çoğu zaman insanın kendisine vuruyor. İnsanın “beni koru” dediği devlet çoğu zaman insanı ilk elden ateşe atan oluyor. Burdan bağlanmak istediğim kavram ise Zweig’in öyküde ısrarla vurguladığı özgürlük. Paula ısrarla eşine özgür olduğunu anlatmaya çalışıyor. Özgürsün, hiçbir şey yapmak zorunda değilsin, insan özgürdür diye haykırıyor. Peki Ferdinand gerçekten özgür mü? Başta dile getirdiğim her unsur aslında insanın özgürlüğünden vazgeçişini gösteriyor. Ahlak, yasalar, kurumlar, devlet ve bunlar gibi insanın yarattığı her kavram onun özgürlüğünü azar azar yok ediyor. Bu yüzden Paula’nın –ya da Zweig’in- bu özgürlük çağrısını maalesef pek gerçekçi göremiyorum. Peki insanlar kendilerini korumak için bu kadar önlemler almışken neden hala savaşlar oluyor? Buna onlarca sebep bulunabilir ama kolaya kaçarsak iki şekilde düşünebiliriz. İlk olarak insanları yöneten ‘üst akılların’ vurdumduymaz şekilde, çoğu zaman kendi hırs ve ihtirasları için kitleleri öne sürmesi. İkinci olarak ise özgür olmayan insanın kendisine verilen bu yükümlülüğe uymak zorunda olması. Kendi elimizle yarattığımız yaşam biçimi bize kurtulamayacağımız yükümlülükler veriyor. Yine kendi eserimiz olan
Edebiyat
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,1bin okunma
Oğuz Aktürk isimli okura yanıt verildi
Doğan Macat
Ben de yorumunuz için teşekkür ederim. Yazının başında bahsettiğim incelemeler arasında sizin incelemeniz de vardı. Dediğiniz gibi gören gözler için bazı konularda ortak noktada buluşmak, benzer düşünmek oldukça kolay. Ancak yine belirttiğiniz gibi öyle körleşmiş bir dünya var ki değil 50 sayfalık bir hikaye binlerce sayfa bile fayda sağlamaz maalesef. Dilerim herkesin güzelliklerin tadını çıkardığı bir geleceğe doğru yol almaya başlarız. Tekrar teşekkürler güzel yorumunuz için.