Mehmet Ali Harman

"İnsan yanında biri olmazsa delirir. Kim olduğu önemli değildir, yeter ki yanında olsun"
Sayfa 87·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İnceleme değil kendime nottur
Puan vermedi·112 syf.··
2023 22. kitabı
"Bana bir ön yargı verin, dünyayı yerinden oynatayım" Kitap henüz ilk sayfadan kahramanın öldüğünü bize anlatıyor. Herkesin bu cinayetin işleneceğini bildiği halde bir şey yapmayan bir toplum düşünün. Kimi cinayet işleyecek olanları haklı buluyor kimiyse zaten öleceğinden haberi vardır diyerek uyarma teşebbüsüne bile girmiyor. Kahramanımız Santiago Nasar, neden öldürüldüğünü bile bilmeden bir cinayete kurban gidiyor. Cinayet sebebi ise kahramanı öldüren kişilerin kız kardeşi ile Santiago Nasar'ın birlikte olduğudur. Bunun doğru olup olmadığı belirsizdir. Sadece kızın ağzından çıkıyor. Bizdeki töre cinayeti gibi diyebiliriz. Söz namus ise insanlar bu cinayete sessiz kalabilirler mantığı gibi. Sonunda namusumuzu temizledik ile son bulan eylem. Kitap anlatıldığı coğrafyadaki toplumun düşünme yapısını da bir nevi aktarıyor. Toplumsal kitlenin bir görüş etrafında illegal bir şeyi nasıl yasal olarak gözler önüne serebildiği gerçeği de bize anlatılıyor bir nevi.
Edebiyat
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma

Mehmet Ali Harman

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.··
2023 22. kitabı
Gabriel Garcia Marquez
7.4/10 · 95,5bin okunma
"Bana bir önyargı verin, dünyayı yerinden oynatayım"
Sayfa 90·Kitabı okudu
İnceleme değil kendime nottur
Puan vermedi·430 syf.··
2023 21. kitabı
Savaşın, çaresizliğin ve hayatları çalınan iki kadının yaşadıkları... Kitap Sovyetlerin işgal ettiği ve hâlâ günümüzde bile devam eden sorunlarla gündeme gelen Afganistan'ı anlatıyor. Kitapta üç ana karakter bulunuyor Raşit, Meryem ve Leyla( ikisi Raşit'in karısı). Afganistan'da başlayan savaş ile birlikte kadın olmanın ne derece zor olduğunu resmen bize projeksiyonla izletiliyormuş hissi uyandırdı bu kitap. Sözde İslam dini kullanılarak kadınların özgürlükleri, hakları her şeyi hiçe sayılıyor. Yanında erkek olmadan dışarı çıkması yasak, çıksa bile kırbaçla ya da tekme tokat dövülen kadınların olduğu bir ülke... Kitabın ana konusu Raşit, Meryem ve Leyla üçgeninde işleniyor. Raşit gaddar, hırçın ve asabi cinsten biri. Meryem henüz 15 inde onunla evlendirilmiş bir küçük çocuk. Ebeveynlerini kaybeden Leyla da böyle bir kaderi kuma olarak yaşıyor. Kitap SSCB'in Afganistan'ı işgali ve sonrasındaki Taliban yönetimini de gayet açık ve akıcı bir dille yansıtıyor. Savaşın ne denli kötü olduğu insanların savaş sırasındaki psikolojisi çok iyi anlatılmış. Özellikle yazarın kadınların iç dünyasını bu derece kuvvetli tasvir etmesi beni şaşırtan bir durum oldu. Bu olayların hâlâ günümüzde belki bize pek uzak olmayan bir yerde olduğu gerçeğinin olması da bir o kadar üzücü Bu kitabı okuduktan sonra Mustafa Kemal Atatürk'ün ne denli büyük bir adam olduğu tekrar akıllara geliyor. Kadınlara önem veren aşağılanmasına izin vermeyen Atatürk'e minnetle...
Edebiyat
Bin Muhteşem GüneşKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2026119,6bin okunma