Kafka okumaya ilk Şato ile başlamıştım ve bitirince diğer kitaplarından da birkaçını derhal almıştım. En kısa sürede bitirdiğim ama beni en çok etkisi altında bırakan romanlardan biriydi. Baş kahramanımız Gregor Samsa kendini bir sabah devasa bir böceğe dönüşmüş olarak buluyor ve Kafka'nın dışlanan insan psikolojisini muhteşem bir şekilde anlatısı başlıyor. Kitabı okumaya başlamadan önce kitapla ilgili biraz araştırma yapıp kendinize "kendimi Gregor karakterinin yerine koyup okuyacağım" diye söz verip romana başlayın. Gregor'un ailesi benim aileme çok benzediği için okudukça "acaba aynı şey başıma gelse ailemin tepkisi ne olurdu?" sorusu dehşete düşürmeye başladı. Uzun lafın kısası, toplum tarafından dışlanmış insanın psikolojisini anlamak için okuyun ve kimseyi acımasızca dışlamayın.
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,2bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir mektup aldım, yalnız bana değil, birçok yazarlara gönderilmiş. Şöyle başlıyor mektup:
"Bilirsiniz, okurlar, yazıları ve yapıtları ötesinde, yazarları merak ederler."
Mektubu yazan bana, "Bilirsiniz" diyor ama, doğrusu ya ben bilmiyorum; gerçekten okurlar, yazarları "yazılarının ve yapıtlarının ötesinde" merak ederler mi?
"Senden binlerce asır uzaktayım
Şarkının bir bölümünde ikimize rastladım.
Dudaklarda yarım kalmış öpüşler
Gözlerde diz dize hasretler
Birbirine kenetlenmiş şaşkın eller
Ve sonunda sessiz notalardı
Bize düşenler."