Garibiz; her yerde, her şeyin içinde ve herkesin ortasında garibiz... Vatanımız burası sanmayın! Ve bu gurbet Allah hasretinden başka hiçbir şey değil... Her şeye ve herkese uzaklığında aks-i dâvası o, Allah... Yakın olan o, ama biz farkında değiliz.
Her ne var ise aşkta var olduğuna, zihnin önünde kalbin durduğuna, gönlün akla galip geldiğine tanıklık ederken daha iyi görebiliyor, anlıyor ve yine susuyordum. Israrla susuyordum. Yüreklerin Allah'ın elinde olduğunu bilerek susuyordum.