Ders çalışırken modumuz ektedir :)
“Ah, bunlar da bir şey mi sanki! Ben daha neler öğrenebilirim!”
Alıntı
Bazen davranışlarımız modumuzu değiştirir, bazen de modumuz davranışlarımızı..
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hayat modumuz
Öteki hayvanlara gelince; gördükleri kadarıyla, ha- yatlarında pek değişen bir şey yoktu.
Sevdiğimiz kişi, hayatımızdaki sığınağımız gibidir. Sığınak gördüğümüz kişi, duygularımıza bir yanıt oluşturamadığında onunla olan bağımızın kaybolacağından endişe ederiz ve birtakım tepkiler veririz. O bağı kaybetmemek adına artık iki seçenek varmış gibi hareket ederiz; ya ihtiyaçlarımızı ve duygularımızı bastırırız ya da duygulara yanıt almak adına çatışma modumuz devreye girer.Bu mod da ilişkilerin iletişimini haklı-haksız şeklinde iki tarafa sürükler. Çift terapilerinde bugüne kadar en sık gördüğüm şey, çiftlerin bana karşı haklı olduğu tarafları göstermeye çalışması oluyor. Ve şu soruyu hep duyarım: "Hocam, sizce kim haklı?". Oysa yapılan en büyük hatalardan biri budur. Taraflar haklı-haksız savaşına girdiğinde çatışma karmakarışık bir hâle gelir. Artık bu bir savaş olmuştur ve bu savaşta artık iki taraf vardır. Oysa ilişkilerde önemli olan taraf değil bütünüyle tarafsızlıktır. Eş demek yoldaş demektir ve siz de hâlihazırda bir ilişki hâlindeyseniz eşinizle aynı yoldasınız demektir. Aynı yolda yürüyor-sanız da farklı taraflarda olamazsınız. Dolayısıyla böyle bir mücadele, ilişkiyi bir hayli yorar hâle getirecektir.