Dine dair Marksist kavrayış, sıklıkla, Marx’ın Hegel’in Hukuk Felsefesinin Eleştirisi. Giriş (1844) makalesinde yer alan “din halkların afyonudur” deyişiyle özetlenir. Ancak bu ironik ifade Marx’a özgü değildir. Dostları Moses Hess ve Heinrich Heine dahil olmak üzere, Marx’tan önce pek çok yazarda aynı ifadeye rastlanır.
Yahudi Devleti proje olarak, Moses Hess ve Leon Pinsker gibi siyonist düşünürler tarafından Herzl'den daha önce düşünülmüştü. Ancak Theodor Herzl'in üzerinde durmamızın nedeni, bu konuyu en üst düzeydeki diplomatik ve politik çevrelere taşıyarak dünya kamuoyu çerçevesine oturtmuş olması.
Sayfa 14
Reklam
Din
Dine dair marksist kavrayış, sıklıkla, Marx'ın Hegel'in Hukuk Felsefesinin Eleştirisi. Giriş (1844) makalesinde yer alan "din halkların afyonudur" deyişiyle özetlenir. Ancak bu ironik ifade Marx'a özgü değildir. Dostları Moses Hess ve Heinrich Heine dahil olmak üzere, Marx'tan önce pek çok yazarda aynı ifadeye rastlanır.
Sayfa 48 - YordamKitabı okudu
13 öğeden 11 ile 13 arasındakiler gösteriliyor.