Asr-ı Saadette bazı inkârcılar, kâfirler "biz de söyleriz böylesini" diyorlardı. Buyurun denilmişti onlara,söyleyin de görelim! Tabiî bir tek ayet bile söyleyememişlerdi.Böyle bir kaç ayet uydurulmuştu ama o uydurulan bile Kur'an ayetlerini örnek alıyordu.Nitekim sonra ayet nazil oldu :
"Eğer kulumuz Muhammed'e indirdiğimiz Kur'an-ı Kerim'den şüphe içindeyseniz, haydi onun gibi bir sure getirin. Yoksa eğer yapamadınızsa,ki asla yapamayacaksınız..." ve devam ediyor ayet. "De ki bunun gibi bir Kur'an getirmek için bütün insanlar ve cinler toplansa,birbirine destek de olsalar,onun bir benzerini vücuda getiremezler."