Mü Va

Mü Va
@mukerrem_vrl
♡ ⋆ ☾ • BARLAS • ☼ ⋆ ♡
BÜŞRA SANAY'a sevgilerle
10/10
·372 syf.··
Beğendi
·
2025 5. kitabı
·
41 günde okudu
·
Okunma: 14 Ekim 2025 22:25
"Kaç yaşıma geldim, kaç yaş aldım, bilmiyorum; ama ben hep o yaştayım. Asla kopamadım o günden. O karanlık gün ya da gece... hepsi birbirine karıştı. Hatırlamıyorum da zaten: Gökyüzünde Güneş mi vardı, Ay mı? Bir önemi yok da zaten. Önemli dedim... Evet, evet, önemli. Neydi önemli olan? Yaşamak mı? Boşversene! Ben ben olmaktan çıkmışım. Başka biri olmuşum. Şimdi nasıl güveneyim insanlara, söyler misin? Tanıdığım gibi değil kimse; ki ben de tanıdığım gibi değilim. Dün aynadan baktığım kişi ile bugün baktığım kişi bambaşka. Ah, öyle canım acıyor ki! Öyle bir umutsuzluk ki bu... İnsan hiç aynalara küser mi? Küsermiş. Küstüm de zaten. Her gün daha fazla ölmek istemek ya da öldürmek... Hangisi daha mantıklı? Aklım bana oyunlar oynuyor. Keşke uyansam bu kâbustan! Ya da biri uyandırsa ve dese ki: 'Korkma, sadece bir rüya!' Ne çok isterdim. Ama zor. Çok zor. Çok zayıfladım, hem de çok. Midem artık hiçbir şeyi almıyor; o da yaşlandı. Yemek yemeye zamanımda yok iştahım da. Sadece beynimi kemiren bir düşünce var: Kocaman bir 'Neden?' Düşünüyorum da, acaba benim mi suçum? Sonra dönüp saçmalığıma gülüyorum. Hayır ya, ne alakası var! Ben masumum bir kere. Ortada bir suçlu varsa, o da beni bu düşünceyle baş başa bırakanlardır. Beni böyle düşünmeye itenlerdir. Çok değiştim. Ben artık eski ben değilim. Eskiden yalnızlığı severken şimdi kalabalıkların içindeyim. Yalnız uyanmak içimden gelmiyor. Sırtımı insanlara yaslamak istiyorum ama artık onlara da güvenemiyorum. Yalnız kalmak berbat bir şey. Neden mi? Çünkü yalnız kalınca ölümü düşünüyorum. Ve ölüm uzakta değil, çok çok yakınımda. Böyle olmaz yaşanmaz böyle. Bu döngüyü kırmalı ve nihayet kendimle barışmalıyım. Zaten çabalıyorum da. Her güne gözlerimi açtığımda içimde yeni umutlar filizleniyor. Neden mi? Çünkü bunu en çok kendime
1000Kitap
Kardeşini DoğurmakBüşra Sanay · Doğan Kitap · 20188bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·202 syf.··
2023 28. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 04 Ağustos 2023 10:31
" Düşünün. Çünkü henüz yasaklanmadı. " Neden mi? Çünkü bu kitapta yaratılan distopik dünyada durmak ve doğayı incelemek yasak. Sizden sürekli hareket etmeniz isteniyor. Evin önünde oturup komşularla sohbet etmek yasak. Çocukların okulda soru sorması yasak. İnsanların yine yalnız kalmadığı, sürekli bir şeyler izlediği, dinlediği bir ortam yaratılmış kitapta. Kitabın büyük bir bölümü hiç şüphesiz "...Bize duymak istediğimizi söyleyen kitapları severiz..." 1984 kitabında geçen sözlerden esinlenerek oluşmuştur. ( Bana göre ) Ülkede sadece beğendikleri kitapların okunmasına izin verilmesinden aklıma direkt bu alıntı yer edinmişti. Zaten kitabı okurken insanların sürekli bir televizyon ve tazı birimi tarafından izlenmeleri de bunun bir kanıtı olsa gerek. Bu iki kitabın yazıldığı 1950’ler göz önüne alındığında, ABD ve SSCB’nin dünya egemenliği için yarışta olduğunu da hatırlamak gerekir. Kapitalist Amerika ve sözde Sosyalist SSCB' nin hakimiyet kurdukları insanlar üzerindeki korku ve baskının sonucunda, bu ve bunun gibi kitaplar işte bu korkunun/baskının beslemesiyle ortaya çıkıyor. Bu kitaplar insanların neyi okuyacağına, hangi programları izleyeceğine, ne yiyeceğine, nerede - ne şartlar altında yaşayacaklarına ve hatta ne düşüneceğine bile karar veren bir baskı rejimine duyulan korkunun sayfalara geçirilmiş halidir. Fahrenheit’ta yazarın yarattığı distopik dünya 1984 'e göre daha özgür ama Cesur Yeni Dünya ’ya göre da daha zor bir dünya. ** Yazar kitabın ilk bölümünde "Yakmak Bir Zevktir" diyor kitaplar için... biz belki şuan yakmıyoruz kitapları ama onları sonsuza kadar terk ediyoruz ve giderek uzaklaşıyoruz onlardan. Ne acı değil mi? Sizden ricam lütfen okumaya devam edelim. Her kitaba sanki son kitabımızmış gibi sarılalım. Belki kitaplar bizi mağaradan biraz
1000k
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,4bin okunma
Puan vermedi·248 syf.··
2023 15. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 26 Nisan 2023 21:17
Erkeklere değil Erkekliğe¿ Erkek egemen söylemlere¿ Eril düşünceye¿ karşıyız!!! Yayınevlerine ricamdır herkes yazar olmak zorunda değil. Yazılan her kitap da basılmak zorunda değil. Bazı kitapların bu kadar yüceltilmemesi lazım. Bunun diğer kitaplara haksızlık olduğu görüşündeyim. Katile de acımak lazım!¿ Katille empati kurmak lazım¿ Erkekler de insan¿ Hiçbir erkeğin şerefi namusu güvence altında değil bla bla bla.... (burada bahsettiği erkekler, katil ve eşine şiddet uygulayan erkeklerdir orada bir anlaşalım) Hoş bu düşüncelere sahip bir kafa yapısıyla ben nasıl empati kuracağım zor olacak ama yinede girdim bu yola. Katile de acımak lazım empati kurmak lazım diyorsun ya bir gün şiddet gören kadınlar ve öldürülen kadınların yerinde sen olursan acaba yine dönüp de katille empati kurmamızı istermiydin? Hiç zannetmiyorum. Kitapta iki sözcükten biri erkekler evlerinden atılıyor, canları güvence altında değil, erkekler hapse giriyorsa bu kadınların suçudur... gerçekten soruyorum ve merak ediyorum bu kadın düşmanlığı nereden geliyor yada bu kadınlar sana ne yaptı da onlardan bu kadar nefret ediyorsun? Örnek olarak kitaptaki birkaç kısmı bırakıyorum yorum size kalmış. + Evlilik teklifi yaparken diz çöken erkek, evlenince karısına secde etmeye başladı. + Medyada kadınlarla ilgili cinayet ya da şiddet haberlerinin sürekli gündemde tutularak "Kadına yoğun bir şiddet" algısı oluşturuldu. (s. 63) +Kadınların ezildiğini düşünme sebepleri kocalarına her istediklerini yaptıramamış olmalarıdır. Evde çoğu zaman kadının istekleri olmuştur ama isteklerinin azı bile olmamışsa ezildiklerine hükmetmişlerdir. İstisnaları saymazsak kadınların çoğunun sıkıntısı dayak kötü muamele falan değildir.(s.70) + Erkek ne yaparsa yapsın çoğu zaman karısı tarafından yetersiz görülmüştür ama yine de
1000Kitap
Güçlü Kadınlar Neden Mutlu Değil?Sema Maraşlı · Motto Yayınları · 2018342 okunma
Puan vermedi·552 syf.··
2023 9. kitabı
Baştan söyleyeyim kitabı sevmedim ve önermiyorum. Bu kitabı okumak tam bir vakit kaybı. Kitabın bir kere konusu yok hoşuma gitmeyen budur. Hiçbir edebî değeri yok. Sadece bir devri zorla! Kafasında kurdukları dine¿ inandırmak isteyen şahısların yazmak için yazdığı bir kitap. Kitapta çok fazla ön yargı var en bariz örneği ise başı açık kadınlara olan düşmanlık. Yazar o kadar çok dile getiriyor ki bunu, sanki onlar yanlış kendileri tek doğruymuş gibi davranıyorlar. Açık bir kadınsanız 'satılık, f*hişe, teşhirci' oluyorsunuz. Yazarın açık kadınlara ya özentisi var ya da aşırı bir nefreti var galiba. Abartmıyorum kitapta 30-40 kere 'mini etek' geçiyor. Neden? Başı açık bir kadın var adı Feyza bu sonradan İslam'a dönüyor ve giyim tarzını değiştiriyor. Öyle köylü kadınları gibi değil modern¿ bir kadın gibi giyinerek herkesin ilgisini çekiyor. Sonra tövbe haşa Peygamberimizin zamanında bile olmayan (ki ne zorluklarla İslam'ı yaymaya çalıştılar.) İslam yayılışı feyzanın modern görünüşü sayesinde oluyor. Birde kadınlar çalışmamalı evde koca beklemeli. Erkeklerle yüz yüze gelmek kesinlikle haram. Nedense evlenecekleri adamların altında pahalı marka arabası, yatları eksik olmuyor falan. Müslümanlar ya hepsi zengin koca buluyor bir anda ve nasıl oluyor anlamıyorsunuz. Bu yüzden çalışmaya da gerek yok. Sorarım size kitapla ben mi dalga geçiyorum kitap mı bizimle dalga geçiyor. Birde buradan bakın isterseniz..... Sürçülisan ettimse affola <3 *** Yinede kitabın içeriğini merak ediyorsanız size bir YouTube kanalı önerebilirim. youtube.com/playlist?list=P... <3
1000Kitap
Huzur SokağıŞule Yüksel Şenler · Timaş Yayınları · 202518,3bin okunma
Spoiler <3
Puan vermedi·112 syf.··
2023 6. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2023 21:46
Zalim sistemlerin ayakta kalabilmesinin tek yolu mücadele edilmesi gereken bir "öteki", bir "düşman" yaratmaktır.. Cengiz Aytmatov'un eserlerini okurken hep kafamda aynı sorular döner dolaşırdı. Neden istisnasız her eserinde bir baba eksikliği ve tren vedası var. Acı gerçekle hayatını araştırınca yüzleştim. Meğer kaleminden dökülen kitaptaki baba kavramı, kendi içindeki baba eksikliğindenmiş. Gün Olur Asra Bedel kitabında olsun Beyaz Gemi kitabında olsun bize açık açık kendi hayatındaki acılarını / eksiklerini yansıtıyormuş meğer.. nereden bilebiliriz yüreğindeki yangını. Özellikle Gün Olur Asra Bedel kitabında daha çok izler buldum onun hayatına ait. Abutalip'in tutuklanmasından itibaren çocuklarıyla birkez olsun yüz yüze gelemeyişi Aytmatov'un yine hayatının bir parçasıymış. Abutalip'in, karısı Zarife'nin ve çocuklarının gözlerini tren rayından ayıramayışı ve duydukları her tren sesinde içlerindeki ' babamız geldi ' umudu yine kendisinden bir parçaymış. Ne acı. Ne hazin bir hikâye.. * Gün Olur Asra Bedel' in Sovyet Hükümeti tarafından yasaklanan bölümleri, Sovyet rejimi yıkıldıktan sonra Cengiz Han'a Küsen Bulut olarak yayınlanmıştır. Bu kitap devam niteliğinden çok tamamlayıcı bir kitap olmuş. Eksik kalan bölümlerin tamamlandığı. Abutalip Kuttubayev'in tutuklanmasından sonraki hayatının devamı. Kitapta geçen bir diğer bölüm ise Cengiz Han'a aittir. Bu bölümü ise Stalin'e ve politikalarına bir eleştiri olarak gördüm. Cengiz Han'ın bitmek bilmeyen, her seferinde daha çok istediği dünyaya hakim olma hırsınında Stalin'e benzediği de su götürmez bir gerçektir. Kitap bize sosyalist yönetimin¿ ne kadar insanlıktan uzak, bireyi hiçe sayan, yaralayıcı ve yıkıcı bir sistem olduğunu tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor. Ben hala Stalin'in ve politikalarının Amerika'dan bir farkı olmadığını sosyalizmden uzak
1000Kitap
Cengiz Han'a Küsen BulutCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202520,1bin okunma