Savunulacak bir şeyim yok. Yaşayışımla övünecek halde değilim, param da yok. Özgürüm. O da beni boğuyor. İşte yıllar var ki, bir hiç uğruna özgürüm.
Hiçbir şey olmasa bile, okumak için şüphesiz ki; yaşamaya değer.
ABD yıllardır CIA eliyle sayısız ülkeye siyasi ve askeri olarak müdahale etmektedir. IMF ve diğer finansal kuruluşlar eliyle ülkelerin ekonomilerine zarar vermektedir. Enflasyon ihracı, borca dayalı finansal sistemi dayatma, küreselleşme, gümrük vergilerinin kaldırılması, sıcak para, işsizlik, özelleştirme vb.
Gelgelelim ABD'li vatandaşların büyük bir kısmı ya böyle şeyleri inkar eder ya da görmezden gelir. Farkında olanlar ise yaşanan tüm bu tasfiyeleri ve güç kullanımını kirli dünyanın düzeninin bir gerçeği ya da iş gerçekleştirmenin bedeli olarak görür.
ABD sık sık tahakküm ve cebire bel bağlamış ve muhalefetin tasfiyesinden kaçınmamıştır. İçeride bile anayasasına ve hukukun üstünlüğüne bağlılığını yalanlayan bir gaddarlık geçmişine sahiptir. McCartyhycilik, Kara Panter liderlerinin öldürülmesi, Japonların esir kampına kapatılması, muhaliflerin gözetlenmesi, Vatanseverlik Kanunu'nu çıkartarak İnsan Hakları Beyannamesini ilga etmek...
ABD petrole sadece kendi askeri gereçleri için ihtiyaç duymaz, aynı zamanda örneğin Çin'le gelecekte yaşanabilecek bir askeri ihtilafta, şayet ABD'nin düşmanına giden petrol akışını kesme gücü varsa Çin baştan kaybedecektir.
Eleştiriler vatanperverliğe aykırı susturulmuştu. Dışarıdaki kötü düşman, içeride pusuya yatmış şeytanları çıkarmak veya terbiye etmek için kullanılacak ana güç haline geldi.