Hayatta çok fazla insan ya bizden uzaklaşıyor ya da ölüp gidiyor zaten, dolayısıyla kalanları da uğurlamak gibi bir durum söz konusu değil. Geçmişte çok alçakça bir davranışta bulunmuşsa, birinin iyi niyetini kötüye kullanmışsa ne olmuş yani? Burada, çok uzun süren diktatörlük döneminde, hemen hemen herkes yaptı böyle şeyleri. Buranın kirli, çok kirli bir ülke olduğunu kabul etmek gerek. Onlarca yıl birlikte yaşadık, başka çaremiz de yoktu zaten ve birbirimizi tanımak mecburiyetinde kaldık. Pislik yapan pek çok insan başka başka durumlarda gayet iyi davrandı. Zaman pek çok şeye gebe; durmaksızın kötülük yapmak zor, durmaksınız iyilik etmenin zor olduğu gibi tıpkı. Hayatta kötülük etmemiş tek bir insan yoktur, hayatta büyük bir iyilik etmemiş tek bir insan da yoktur.