Çok geçmeden nüfusun çoğunluğu Franco yanlısı oldu yahut korkudan, süklüm püklüm bir şekilde desteklediler Franco'yu. Ondan nefret eden ve iktidarının cefasını çeken pek çokları aslında bunun daha iyi olduğuna, hata ettiklerine, hayatlarını bir yanılgı içinde geçirdiklerine, hatta yanlış bir mücadele verdiklerine ikna oldu. Hiç olmadığı kadar dönek vardı o yıllarda, muazzam bir döneklik söz konusuydu.