... Her seyi doktorların becerisine bırakıp tevekkülle bekleyecek durumda değildim. Sonucu garantiye bağlamanın bir yolu olmalıydı.. Başıma gelenleri, çevreden gelen tepkilere rağmen Tanrı 'nin bir cezasına bağlamak istemiyordum. Başı sonu belli olmayan bir evrende bir damlacık bile olusturamayan dünya yüzeyindeki milyarlarca yaratık arasından ulu Tanrı 'nın beni seçip göz nurundan yoksun bırakması düşüncesi çok ilkel ve onu küçültücü bir putperestlik gibi geliyordu bana. O büyük yaratıcı kurduğu düzenin yasalarını koymuş, insana da bunları tanıyıp anlayarak uyum yollarını bulmaları gerekli aklı vermişti.
Durumumdan o sorumlu değilse ona yalvarmak, beni bu zindandan kurtarmaya yardımcı olmasını dilemek onu sorumlu tutmak kadar anlamsız değil miydi? Fakat ondan başka kimden medet umup yardım dilenebilirdim?..