naab

naab
Ölüm var diye yaşam kutsanmaz.
@naabdin·
·
sabitlendi
"Yaşamı sürdürmek isterken değer yargılarını bir yana attığına göre, özünde de bir çelişkidir uyumsuzluk, çünkü yaşamak kendi ba­şına bir değer yargısıdır. Soluk almak, yargılamaktır."
Felsefe
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Üstüne yattığı toprağı incitmeyen taş gibi, göğüs dolusu hınç ile göç edeceğim şu dünyadan."
Edebiyat
“Toplumumuz kokuşmuştur; çünkü ahlaktan, bilimden, her şeyden yoksundur. Tarafsız bakışlarla ruhumuzu, kişiliği­mizi incelersek ikiyüzlülükten; kendi kendimizi aldatmak için icad edilmiş ve birer gururlanma vesilesi olmaktan başka birşe­ye yaramayan sahte özelliklerden; düşünce bilgi adına kırık dö­kük ve yöntemsiz olarak bir kaç kitaptan toplanılmış düzensiz bir kütleden; girişim adına ötekine berikine, hükümet kapısına açılmış dilenci elinden hedef noktasına ulaşabilmek için hile­den, dalkavukluktan, duyguya hitaptan, duyguyla hareketten başka ne bulabiliriz? Bizim için 'amaç araçları meşru kılar' düs­turu gizli bir ahlaki düstur olmuştur. Toplum hayatımızda her birey diğer bir bireyin zararına yaşıyor. Böylece toplumsal den­ gemiz; ilkesi, temeli çürük, sallanan bir dengeden ibaret... Bun­dan başka bu dengeyi büsbütün sarsan amaçsız bir yıkma arzu­ sundan ileri gelen bir gericilik de var. Bu gericilik duygusal bir kinin, bir nefretin saikiyle ünlü gençler tarafından ortaya atıldı. Fakat baştan ayağa duygudan oluşmuş bu gençler unutuyorlar­ dı ki bütün sinirleri yozlaşmalarla sakatlanmıştır. Ve hastalık sebebiyle düşünmeğe muktedir olmayan avamı ve kendileri gi­ bi yozlaşmalara, isteriye uğramış toplumu yöneten yüksek ta­ bakayı zehirliyorlar. Toplumsal duyarlılığımızı bir 'gönüllü bo­zulmaya' sürüklüyorlar.“
Felsefe