Bu kitabı üçüncü okuyuşum. İlk okumayı, yıllar önce bir arkadaşımın tavsiyesiyle yaptım. İkinci okumayı da yaklaşık 7 yıl kadar önce bir şiirde Kenan ve Günsel'in isimleri geçince yaptım. Bu da üçüncüsü. Benim için Türkiye edebiyat tarihinin en iyi romanlarından birisidir. Kenan'da kendimi bulurum hep. Her okuduğumda Kenan ile birlikte hissedip, birlikte içip, birlikte kederlenip, birlikte hüzünlenip mutlu olurum. Yazar; hayatın olanca hızının arasında, herkesin para, mal, mülk, çılgınlık peşinde koştuğu bir cenderede derme çatma düzeniyle meşgul olan, bu düzene isteksiz ama bir o kadar sorumluluk bilinciyle sıkı sıkıya bağlı bir adamın içindeki çorak toprakta çatlayan tohumu yazmış. Sevgili Vedat Türkali toplumsal hafızaya kazıdığı geçmişinin de katkısıyla sevgiyi, toplumu, aşkı ve cümle duyguları üst düzeyde hissederek yazmış. O kadar imkansızlığa rağmen yaşanılabilir olmayı öyle güzel yazmış ki ; okudukça aşka, sevgiye olan açlığınız daha bir artacak. Beğeneceğinizden şüphem yok. İyi okumalar.