Narmin

Narmin
@narmin_03
Khazar university
Baku/Azerbaijan
18 Temmuz 2003
21 okur puanı
Temmuz 2022 tarihinde katıldı
6/10
·71 syf.··
2022 13. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 09 Ekim 2022 19:16
Ah o 24 saat… 24 saati 71 sayfaya sığdıran Stefan Zweig Bir kadının 24 saati daha ne kadar derin anlatılabilirdi ? Bunu söylemek istiyorum ki kitab müthiş. Okuduğum her sayfası insanı etkiliyor. Bir kadının hayatına gelmiş bir olayı anlatıyor. Evet okurken çok kötü oldum. Hayatımda böyle bir şey yaşarsam hayata nasıl tutuna bilirim diye kendime soruyorum. Evet çok zor. Mrs.C nin başına gelenler beni kötü etkiledi. Mrs.C çok derin duyguyla seven, aşık olan bir kadın. Hayatının tüm kalanını bir erkek için feda ede bilecek bir kadın. Mrs.C … “ben ona teslim olmaya öyle hazırdım, onun aşkıyla öyle yanıp tutuşuyordum ki, bunu ilk olarak kendimle baş başa kaldığımda anladım” güzel seven kadın. Amma sevgisine karşılık alamayan Mrs.C Erkeklere güvenmek atomu parçalamaktan daha zordur -Mrs.C :( Hayatda kimseye güvenmeyin. İnsanlar hep aynı kalmıyor. Ummadığınız yerde sizi hayal kırıklığına uğrata bilir. Tıpkı Mrs.C nin başına geldiği olay gibi. Şu cümleyle kitabı anlatmak yeter bence “ Bir insan için bütün yaşamınızı bir kenara itiyorsunuz , o ise kayıtsızca elinin tersiyle kovduğu bir sinekden daha fazla değer vermiyor size”. Stefan Zweig Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat Narmin
Edebiyat
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024151,1bin okunma
Reklam
Puan vermedi
Dahiyanə roman.Möhtəşəm. Kitabı da filmi də çox bəyəndim. İlk öncə kitabı oxuyub daha sonra filmə baxmanızı tövsiyyə edirəm. Kitabım mövzusu 15 yaşlı Alex’in həyatı haqqındadır. Onun istifadə etdiyi ədəbsiz sözlər, və insanlara qarşı elədiyi hərəkətlər o dövrün yeniyetmələrini daha gözəl şəkildə təsvir edir. Aleks və onun 3 dostu Pit, Corci və Dim. Alek’s çətənin başçısı idi. Şiddət dolu davranışları səbəbiylə dövlət tərəfindən islah edilir. İlk öncə Alek’si həpsə göndərillər. Daha sonra onu sağaltmağ üçün beynini təmizləyirlər. Yəni Aleks yaxşı biri olub çıxır. Amma yaxşı biri olmağı seçtiyindən deyil, başqa çarəsi olmadığından. Doktorların Alek üzərində elədiyi sınaə uğurlu idi. Lakin bir tərəfdən ona məcburiyyət qarşısında bir şey edilməsi insana pis gəlir. Bəlkə də bunu etməsəydilər Aleks həyatdan dərs çıxara bilməzdi. Oxuduğum ən qəribə , marağlı və insanın zehnini açacağ bir romandır. Kitabın özünə məxsuz bir dili və kəlimələri var. Bir az ədəbsiz, sensiyalı əsərə bənzəsə də, oxumağa dəyər. Dəhşətli və valehedici kitabdır. Hərkəsə tövsiyyə edirəm.
Edebiyat
Otomatik PortakalAnthony Burgess · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2009113,2bin okunma
Hava Şarında Beş Həftə
7/10
·176 syf.··
2022 11. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 04 Eylül 2022 15:45
Jules Verne’nin “Hava şarı ilə beş həftə” əsəri oxuyarkən adamı valeh edir. Sanki Cənab Ferqyuson , xidmətçisi Co və dostu Dik’lə birlikdə səyahət edirsən. Jules Verne’nin yaratdığı Cənab Ferqyuson obrazı çox mükəmməldir. Cənab Ferqyuson Hava şarını düzəldərkən etdiyi hesablamalar , hava şarına dolduracağı gaz ,nə qədər ağırlığın qaldırmalı olduğu bilməsi və incə hesablamaları adamı heyrətləndirir. Əsərdə xidmətçi Co haqqında danışmasaq olmaz. O çox sadiq, güvənilir və mehriban dostdur. Hava şarı yerə düşməsin deyə özünü gölə ataraq dostlarının həyatın xilas edir. Göldən çıxandan sonra başına gələn əzablar və onların üstəsindən gəlməsi, onun necə cəsur biri olduğunun sübutudur. “ Hava şarında beş həftə” əsəri və 3 qəhrəmanımızla olan səhayət çox əyləncəli və marağlıdır. Tövsiyyə edirəm.. Jules Verne Hava Şarında Beş Həftə Narmin
1000Kitap
Hava Şarında Beş HəftəJules Verne · Libra Kitab Nəşriyyatı · 20207,4bin okunma
Yıldız Tozu
10/10
·464 syf.··
2022 10. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2022 21:19
Bir aşk kaç hayat eder ? Zor bir soru, zor bir mücadele. Merhaba arkadaşlar. Bana Romanın ilk sayfalarının sıkıcı olacağını söylemiştiler. Amma gerçekten okuduğum güzel romanlar arasında yer alıyor. Roman çok akıcı. Okudukça ne olacağı merakı veriyor. Ve çabuk bitirile bilir bir roman. Matt ve Ellen’in aşkı gerçekten müthişti. Amma hayat onları zor şartlarla karşılaştırdı. Ayrıldılar, bebeklerin kaybettiler amma kendilerini asla kaybetmediler. Yeniden bir araya geldiler. Evlendiler. Ellen hamile kaldı amma kaç defasında çocuk düştü. Çocuk onların çok büyük bir hayaliydi. Ellenin komaya düşmesinden sonra Matt için hayat karardı. Amma tek umudu bebeyiydi. Evet bebeyi, Ellenin karnındaki bebeği. Ona hayat vermek için Elleyi 9 ay komada saklayan bir müthiş baba. Belki çoğu kişi bu fikirle razı olmaz amma ben bebeğin kurtaran bir babayı ayakta alkışlıyorum. Evet Matt’da isterdi ki Elle iyi olsun. Amma geçirdiği kaza büyük olduğu için hayata tutunması bir mucize olurdu. Ben çaresiz bir adam , seven bir koca, Elle’nin bir parçasını yaşatmak için mücadele eden bir baba gördüm. Sonlara doğru çok ağladım. Evet bir hayal ürünü amma her kesin başına gele bilecek bir durum… Romandan söylemek istediyim bir özet şudur ki “Sevdiklerimizin değerini onları kaybettikten sonra değil yaşarken bilmemiz lazım” Elle’de bunun gibi güzel bir söz söylemişti ”Bir şeyin değerini, onu kaybettiğimizde anlamamız çok acı değil mi ?” Ve…. Bir gün her kes anlar, sevdiğinin kıymetini… Ama gidince, Ama bitince, Ama ölünce… Kısaca; İş,işten geçince! Kessinlike tavsiye ederim Priscille Sibley Yıldız Tozu Narmin
Edebiyat
Yıldız TozuPriscille Sibley · Arkadya Yayınları · 20141,248 okunma