Kendini çok iyi tanımak bazen bir tuzak olabilir mi? Çünkü kendini çözmeye, anlamaya, hatta açıklamaya bu kadar odaklandığında, o kişinin içinde yaşamayı unutuyorsun. Duygunu yaşamak yerine ona dışarıdan bakmaya başlıyorsun. Hep tetikte, hep hazırlıklı ama hiçbir zaman orada değil.
Kendi kültür politikamızı doğru temellendirmedikçe, evrensel değerler arasında bize ait bir yer olamaz. Kültür sadece geçmişi korumak değildir. Kültür, yaşadığımız coğrafyada, seslerde, emekle dokunan hikayelerde var olmak demektir. Bu hikayeleri evrensel bir dile taşıyabilmek için önce onları kendimiz doğru okumalıyız.