“…ve her şeyi içime attım galiba. İnkar yolunu seçtim galiba." Bu onun için bir örüntünün başlangıcı olmuştu, kendini korumak uğruna neler hissettiğini saklama örüntüsünün.
Tabiatla haşır neşir olmaksa fıtrî bir ihtiyaçtır. Zîra tabiat kudret-i ilâhiyyenin nakışlarıyla doludur. Onu müdekkik bir nazarla incelemek insanoğluna “tahkîkî iman”a yükselme şansı verir.