"Hiç hasta olmasak, sağlığın ne olduğunu da bilemeyecektik. Hiç açlık çekmesek, tokluğun keyfini çıkaramazdık. Hiç savaş olmasa, barışın değerini bilmezdik ve eğer hiç kış gelmese, baharın da geldiğini fark etmezdik.
Bütünün içinde hem iyinin hem de kötünün zorunlu bir yeri vardı Herakleitos' a göre. Karşıtlar arasındaki bu sürekli oyun olmadan dünya da var olamazdı."