Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nisa

Nisa
@nisademirtas
Nisa

Nisa

, bir kitabı okumayı düşünüyor
Oblomov
Oblomovİvan Gonçarov
9/10 · 39,4bin okunma
Reklam
496 syf.
·
Puan vermedi
Shakespeare ve Hamlet
Shakespeare ve HamletMina Urgan
9/10 · 188 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
... "Anıtın kaidesinde şunlar okunuyor: “Ben Krallar Kralı Ozmandias’ım.” Ey güçlü olan, şu yaptığım işlere bak ve titre”” O tarihi anıtın, uçsuz bucaksız çevresinde Arasan sadece koca bir gövde ve kalıntılar Başkaca uzanıp giden yalnızlık ve kumlar."
Reklam
36 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Ölümlü dünyanın ölümsüz insanı krallar kralı Ozymandias'ı bize coşku dolu bir şiirle sunan Shelley'e derinden bir saygı duyuyorum, efsanevi bir şiir gerçekten Ozymandias bir sonedir ve bana göre mükemmel bir başyapıttır diğer şiirler arasında. Geçiciliğe, faniliğe karşın ölümü unutarak yaşamayı temsil ediyor. Ölümlü şeylerin bir yönü olarak sonsuzluğa sahip değildir kimse, kral da o şekilde. Kelimenin tam anlamıyla, fani dünya yaşamının tarihindeki tüm yöneticilerin, en güçlü insanlar olsalar bile, diğer insanlardan farklı bir sonu yoktur. Fakat Ozymandias 'Benim adım kralların kralı Ozymandias'tır' der. Burada kibriyle, diğer hükümdarlar arasında en güçlü kral olduğunu insanlara telkin ettiği apaçık belli. Kral Ozymandias tebaasından çok kendini seven dünyanın en büyük diktatörü olma fikrine kendini kaptırmış bir despottur. Mizacı olarak kendine takıntılı, bencil ve duyarsızdır. Shelley zamanla ağır hasar görmüş bir şeye atıfta bulunuyor; 'colossal' devasa anlamındadır ve 'wreack' kötü bir şekilde tahrip olmuş bir şey anlamına gelir yani aslında Kral Ozymandias’ın bedeni yapayalnızdır ve her şeyden önce 'dev' bir 'enkaz' olarak uçsuz bucaksız çölün ortasındadır. Bu sözler bize Ozymandias'ın büyük olduğunu ama cansız bedeniyle bir hiç olduğu gibi hiç de olmadığını gösteriyor.
Ozymandias
OzymandiasPercy Bysshe Shelley · Hoopoe Books · 199934 okunma
128 syf.
8/10 puan verdi
Drama doğrudan beklemeyi, cehaleti, çaresizliği ve can sıkıntısını tasvir ediyor. İnsanoğlu olarak güçsüzüz ve can sıkıntısı, yalnızlık ve yabancılaşma yaşıyoruz. Çocuğumuz ya da eş/ortağımız yok; Estragon ve Vladimir tamamen insanoğlunun yalnızlığını temsil ediyor. Bize eşlik edecek, acımızı, ızdıraplarımızı dindirecek kimse yok aslında. Hiçbir
Waiting for Godot
Waiting for GodotSamuel Beckett · Faber and Faber · 20108bin okunma
122 syf.
7/10 puan verdi
Öğrenciyken ders konusu olarak işlemiştik ve yaptığım analizin bir kısmını aşağıya bırakıyorum. Okumaya değer bir kitap... Kafkas Tebeşir Dairesi için climax annelik üzerinedir. Sadece doğum yaparak anne olmak mümkün mü, yoksa çocuğa bakmak ve büyütmek mi gerekiyor? Michael'ın oğulları olduğunu iddia eden Natella ve Grusha arasındaki mücadelenin merkezinde yer alıyor bu sorular. Natella oyunun açılışında fedakâr bir anne gibi görünse de çıkarları doğrultusunda hareket ediyor aslında. (Spoiler) Azdak, Michael'ı tebeşir çemberine yerleştirerek anneliğin biyolojiyle mi yoksa sevgiyle mi tanımlandığı sorusunun asıl cevabını almayı umuyor. Natella, Michael'ı çemberin dışına sürükleyerek onun fiziksel güvenliğini tehlikeye atıyor, Grusha ise çekmeyi reddederek onu güvende tutuyor. Annelik bencil olmayan bir sevgi eylemidir ve Grusha bunu kanıtlamayı başarıyor neticede. Diğer yandan Natella açgözlülüğü çok iyi temsil eden bir karakter. İnsanlığı, açgözlülük yüzünden lekelenmiş durumda ki artık yoksul komşularının insanlığını bile tanıyamıyor. Diğer yandan Azdak'ın Michael'ın servetini Nukha'nın çocukları için bir oyun alanı olan "Azdak Bahçesi"ni inşa etmek için kullanmaya karar vermesi Brecht'in bu ahlaksız zihniyeti ima ettiğini gösteriyor...
Kafkas Tebeşir Dairesi
Kafkas Tebeşir DairesiBertolt Brecht · Dost Yayınları · 1963139 okunma
71 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.