Varlığının bilincine varılsın ya da varılmasın, her insanın içinde bir orkestra vardır, diye düşünürüm ben. Vardır var olmasına da; kimisi şefini bulamadığı için insan ömrü boyunca bir tek nota çalamaz, kimisi de ilkel çalgılardan oluştuğu için insanı alıp bir yerlere götüremez.
Duygu ve Düşünce
"Müziğin kendine ne ifade ettiğini bilmiyordu."
Sayfa 280·Kitabı okuyor
Alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Hükümet, Türk ordusuna taarruz emrini vermişti. Türk ordusunun icra ettiği taarruz neticesinde 21-22 Temmuz 1913 te Edirne yeniden Türk topraklanna katildi. Türk ordusunun karşısına ciddi bir güç çıkmamıştı ve ilerlemenin önünde teknik engel yoktu. Ancak ilk günden itibaren olaya müdahil olmak isteyen devletlerden Özellikle de Çarlık Rusya’nın verdiği nota İşleri karıştırmıştı. Avrupa ilişkileri konusunda mühim sorunlar yaratabileceği gerekçesiyle ordunun bulunduğu hattan daha ileri gitmesi uygun ٥örülmedi?
Sayfa 105 - Kronik
Tarih
‘’(…) Dünyada açıkyüreklilikten zor ve övmeden kolay bir şey yoktur. Açıkyüreklilikte yüzde bir değerinde bile olsa, bir nota falsolu oldu mu, uyumsuzluk hemen fark edilir; övmede ise baştan sona bütün notalar falsolu bile olsa, yine de kulağa hoş gelir, zevkle dinlenir. Övgü ne kadar kaba olursa olsun, yine de en azından yarısı, övülene gerçek gibi gelir ve bu toplumun her katmanında böyledir. Namus tanrıçası olarak nitelendirilen bir kızı bile övme ile baştan çıkarmak mümkündür. Sıradan insanlarınsa sözünü etmeye bile değmez.’’
Sayfa 595·Kitabı okuyor
Kafamın içi vurmalı çalgılar gibi, nereye baksam başka bir nota çalıyor ve hiçbiri birbirine uyum sağlamıyor.
Alıntı
Belki bir nota seçmeliydim kendime. Tamamlanır ya da tamamlanmaz hikâyesi. Gerçi her son, bir tamamlanma değil midir? Hikâye henüz yarısındaydı dense de...
Sayfa 55