Sar beni, üşüyorum... (Öykü)
Eskiden çok seviyordum o şiiri. Şimdi daha çok seviyorum. Vallahi üstümü başımı yırtacağım, avazım çıktığı kadar bağıracam. Bağırmak istiyorum çünkü. Öyle normal bağırmak değil. Mahalleye anons arabası çağırıp bağırmak. Haydin yazarınız geldi ha! Düşünceler bilenir! İç sıkıntıları tamir edilir! Yalnızlıklar dikilir! Okur lazım, okur! Ulan ben bu şiiri dinlediğimde başka bir ruh halindeydim, demek duygu değişince şiir de değişiyor. Aynı şiir başka yerden vuruyor. Yaz bunu bir kenara Alper, bir yerde işlersin, okursan beğenirsin. Dur ya bu bilinç nasıl bir şey? O Zindankale'de geçiyordu, böyle değildi ki. "Ay şimdi camı çerçeveyi indirip avazım çıktığı kadar baaracam!" Şimdi ne alaka, bu nasıl şiirle kafamda birleşti? Yanlış şekilde. O şiir nasıldı yaa... Haydin yazarınız geldi ha… Güzelmiş aslında. O güzel adam eşeklerin sırtında kitap taşıyormuş, adam dağa taşa çıkmış, köye girince bağırıyormuş. Şimdi olsa öyle olmazdı. Kaçıran üzülür! İlk yüz okuyucuya imzalı! Bir alan ikinci yalnızlığını bedava götürüyor! Yav adam eşeğin üstünde kitap taşımış. Ben birkaç öteye kitap yollarken kargo hesaplıyorum. Kargo da ayrı mesele. Sen Sevil'in oğlusun demi? Evet. Bunlar ne? Kitap yazdım, arkadaşlarıma yollayacağım. Hıı güzel. Güzel dedi geçti. Benden sana abla tavsiyesi, böyle yoğun günlerde gelme. Aramızda müthiş bir senkronizasyon var. O öyle bir vurguluyor ki ben hemen anlıyorum, diğer bilgiyi tamamlayıp bekliyorum, diğer detay, ve diğer... İnsanın hayalindeki uyumlu harika çift olduk. Kargo üç yüz elli lira. Üç yüz elli lira iki kişi güzel köfte ekmek yer, biliyorum, dede mesleği. Üç yüz elli lira bir buçuk kitap. Üç yüz elli lira dört paket sigara değil, daha az oldu galiba, dur. Yaa her şeyi kitaba çevirmeye başladım ben. Dolar kaç olmuş, 43,85. Altın kaç, dur hesaplayayım,
Dizisi/filmi olsa güzel olur dediğim kitaplar...
Miras Oyunları -Tereddütsüz aklıma gelen ilk kitap bu. Gizem ve macera türünde çok sevdiğim bir kitap olduğu için film yada dizi olsa çok hoş olur dite düşünüyorum.(Mekanların ve , özellikle Grayson'ın, özenle seçilmesi kaydıyla🤭) Gilded -Rus masallarından uyarlanmış gotik bir havaya sahip bir retelling olduğu için film veya dizisi yapılsa Disney filmi tarzında olabilir bence(Gerçi Snow White live action'dan sonra Disney'e çok güvenmesek de olur ııı) Karanlık Masal -Kitap modern dünyada geçen bir fantastik roman ama film/dizide içine biraz kara komedi de katsalar müthiş olur. Aranızdan Biri -Film yapsalar neler olacağını DÜŞÜNEMİYORUM. İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'nin mini dizisini yaptilar bir umut bunu da yaparlar diye bekliyorumm cok guzel gerilim dizisi cikar valla. Caraval -Anlatmaya gerek yok. Büyülü dünyasını ekranda izlesem düşüp bayılırdım. Muhalifler -İçinde süper kahramanların, anti kahramanların ve süper kötülerin bulunduğu bir bilimkurgu. Marvel tarzında dizi/filmleri olsa offf. O kadar şanslı olamayız ama bir de Marvel'ın yapımcıları tarafından filme/diziye uyarlansa... Tırpan -Bu distopik dünyanın film veya dizi haline gelmesini çok isterim. Türü distopya ama filme yine hem distopya hemde biraz kara komedi tarzı yapsalar🤔 Belladonna -Canım kitabım aaaahh çok güzel olurdu dizisi falan olsa. Filmlerden Daha Güzel -O kadar fantastik ten sonra geldik romantik komediye geldik. Film olsa çok tatlı olur bence. Aranızdan Biri -Bu kitabın kesinlikle filmi olmalı. Holly Jackson'ın İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi kitabı zaten mini diziye uyarlandi keşke bu kitabın da filmini yapsalar.
1000Kitap
Reklam
Bugün ne oldu
... Anladım ki bütün bu yolculuk, kendimden kendime imiş... Offf müthiş ağaç sevgisi.. Siz de yolda yalnız bir ağaç görünce bütün dikkatinizi yoğunlaştırıyor musunuz yoksa normal misiniz? .
Edebiyat
... "Bağladım canımı, zülfün teline" Ne naif cümledir Ne müthiş türküdür.... Offf
Medd ü Cezir - Temmuz Ayı Öykü/Deneme Etkinliği
Kavurucu bir soğuk… Kolumdaki saat sıcaklığı -40 °C gösteriyor. Ayak parmaklarımı hissetmiyorum, sanırım hücrelerim savaşmayı bırakalı çok oldu. Rüzgâr bıçak gibi, açıkta kalan bütün uzuvlarımı kesiyor. Halsizlik, günün yorgunluğu üzerine alınan ılık bir duş misali yavaş yavaş bedenimi ele geçiriyor. Beynim numaralar yapmaya başladı, sıcacık bir ateşin yanında olduğumu söyleyip gözlerimi kapatmamı salık veriyor… Sanırım o da savaşmaktan yorgun düştü, minimum enerji düzenine geçmek istiyor... Hipotermik şoka girmeye ramak kala; son çırpınışlar, kalbimin zayıf vuruşları... Bilincim beynimle iş birliği içinde kendini devre dışı bırakmaya zorluyor. Göz kapaklarıma dahi direnemiyorum… biraz dinlensem… Hilâl şeklindeki tepenin yamaçları üzerinde dikine uzun uzun çarpık yarıklar; hilâlin ortasında su toplanmış bir gölet, geriye kalan her yer siyah kuru toprak. Bitki türünden bir canlının varlığından bahsetmek imkânsız. Ne tuhaf bir yer burası, yeni bir gezegen keşfediyormuşum gibi geliyor ama o kadar da tanıdık ki. İyisi mi tepenin üzerine çıkıp, etrafı yüksekten incelemeli… Çıkış birazcık zorladı, yarıklar düzgün bir tırmanışa izin vermiyor. Demek bir adanın üzerindeymişim. Etrafındaki su, deniz mi okyanus mu anlayamıyorum ucu bucağı yok. Çıktığım tepe sanki patlamış da yükselmiş gibi, gölet bu yüzden oluşmuş olabilir. Tepenin diğer ucunda sanki bir insan silüeti var. Oturur vaziyette, dizleri hafifçe yukarı kırık, elleri iki yanında uzakları seyrediyor. Belki de birini bekliyor, öyle bir hâli var. Tehlikeli biri intibaı uyandırmadı bende. Yanına gideceğim. İçimdeki tuhaf his halâ geçmiş değil; hiç bilmediğim bir adadayım ama her şey tanıdık geliyor, dejavu gibi. Bu kadar uzun süren, bu kadar derin bir dejavu var mı ki? Adanın ruhu var sanki, bütün benliğimi almaya
Etkinlik
Roquentin'den Film Önerileri :)
Eyyy film severler :) Siz de benim gibi bir film izlemek için bir film süresini hangi filmi izlesem diye zaman geçirerek mi tüketiyorsunuz? İşte dev olmasa da bir arpa yolu boyunda hizmet :) Linkleri de koyayım anında yararlanın:) Uzun zamandır izlediğim filmleri bir köşeye not ediyorum, her güne bir film izleme projem kapsamında dedim bunları güzel bir başlık altında yayayım, okunan kitaplar güzel ortaklıklar verirken izlenen filmler neden vermesin:) 1000Kitap sonrası 1000 film sitesi de istiyorum:) İşte benim muhakkak izlemelik filmlerim; 1. Dogville, L.v. Trier - (Sonsuz iyilik mümkün değil ya da insanın iyi kalabilmesi...) unutulmazfilmler.online/dogville.html 2. La Novia (Federicocuğumun Kanlı Düğün oyununa muhteşem uyarlama) politikfilm.org/film/1486-la-no... 3. Kral Kieslowski ne yapsa izlenir, özellikle Renk Üçlemesi (Mavi) unutulmazfilmler.online/?s=kieslowski 4. Aslı Gibidir - Juliette Binoche hangi filmdeyse izlenir:) Bir Abbas Kiarostami farkı :) tamfilmizle.com/filmizle/asli-g... 5. Salo ya da Sodom'un 120 Günü- Passolini - Dayanabilen varsa beri gelsin- Marquis de Sade kaleminden :) politikfilm.org/film/326-salo-y... 6. En içimi acıtan belgesellerden biri - Küçük Kara Balıklar politikfilm.org/belgesel/967-ku... 7. Küçük Küller - Canım Federicom ve Salvador Dali filmi politikfilm.org/film/1779-kucuk... 8. Persepolis - Her an beni tetikte tutar. unutulmazfilmler.online/persepolis.html 9. Dogtooth - Köpekdişi - Çok çarpıcı
Sinema