"Tesadüf seni önüme çıkarmasaydı, gene aynı şekilde, fakat her şeyden habersiz, yaşayıp gidecektim. Sen bana, dünyada başka türlü bir hayatın da mevcut olduğunu, benim bir de ruhum bulunduğunu öğrettin. Bunu sonuna kadar götüremediysen, kabahat senin değil... Bana hakikaten yaşamak imkânını verdiğin birkaç ay için sana teşekkür ederim. Böyle birkaç ay, birkaç ömür kıymetinde değil midir?..”
Her ne vakit sıkılsam veya sıkıntıya düşsem veya yorgunluk ve usanç getirsem, Ayetü’l-Kübra'yı bir kere mütefekkirâne okusam, hiçbir sıkinti ve usanc kalmaz