Bütün duygular zamandan etkilenir - insan yalnızsa üzüntü sonsuzmuş gibi gelebilir, sevinç gelip geçici olabilir- yalnızlıkta bir istisna değildir.
Alıntı
"İnsanlar bir şey gözlerinin önündeyse -biri çıkıp herkesin gözü önünde bir şey söylüyor ya da yapıyorsa- bir şekilde sorun yokmuş gibi davranıyor. Çünkü herkesin gözü önünde yapılıyorsa bu nasıl yanlış olabilir ki? Kötülük çoğu zaman zekice yapılan bir şey değildir. Bazı kötülükler gizlice, karmaşık manevralarla yapılır ama en büyük kötülükler, insanların en sık paçayı kurtardıkları kötülükler, açık açık yapılanlardır."
Sayfa 101·Kitabı okuyor
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Duygularından Kuşku Duymamak. - Kişinin duygularından kuşku duymamasını söyleyen kadınsı deyiş, en fazla şu anlama gelir: tadı hoşa gideni yemeli. Elbette bu, özellikle ılımlı doğalar için iyi bir gün delik yaşam kuralı olabilir. Ancak öteki doğaların başka bir ilkeye göre yaşamaları gerekir: "Sadece ağzınla değil, kafanla da yemelisin ki, ağzının pisboğazlığı yüzünden geberip gitmeyesin."
"Bir ilişkide, bir taraf darmadağın olabilir, bu yüzden diğerinin ayakta kalması gerekir."
Sayfa 148
Alıntı
Mal ve servet, hayatımızı kolaylaştıran ve güzelleştiren bir araç olabilir. Fakat her şeyi çözebilecek bir sihirli değnek değildir. Gerçek mutluluk ve huzuru, manevi değerlerde, insan ilişkilerinde ve kendimizde aramalıyız. Hepimiz sonsuz bir âlemin fani yolcularıyız. Atalarımız ne güzel demiş: "Gözünü toprak doyursun." Tabii ki anlayana...
Şeyh Sait isyanı, her cephanesiyle ile rejime karşı bir harekettir ve buna inkara kimseden mecal yoktur. Zira Şeyh Said, din bilgini olmak iddiasında, şuurlu bir kimsedir, kendisine göre bir telâkki ve muhittin de büyük bir tesir ve kadro sahibidir. Hareketinde de, yine kendisine göre bir muvaffakiyet mantığı olabilir
Sayfa 139·Kitabı okuyor