Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Zıdların Karakteri
Zıdların, aynı neviden veya aynı cinsten bir konuda tabii olarak var olmak zorunda oldukları apaçıktır. Gerçekte sağlık ve hastalık hayvan bedeninde, aklık ve karalık ise sadece bir cisimde, adalet ve adeletsizlik de insan ruhunda tabii olarak bulunurlar.
Sayfa 104
Göreli Kategorisinin Karakteri
Şu da anlaşılıyor ki göreliler azlık ve çokluk kabul ederler. Gerçekte, benziyen ve benzemiyen, azlık ve çokluğa göre söylenir, eşit ve eşit olmıyan da azlık ve çokluğa göre söylenir. Çünkü benzeyene, bir şeye benzeyen; benzemiyene, bir şeye benzemeyen denilmiştir. — Bununla beraber gene burada da, bütün göreliler azlık ve çokluğa elverişli değillerdir; misli hakkında az veya çok mislidir denilmez. Bu türlü başka terimler hakkında da bu böyledir.
Reklam
Bence söylenebilir Aristo
İnsanın da vaktiyle olduğundan daha insan olduğu söylenemez.
Sayfa 14
TÜM FİLOZFLAR VE ESERLERİ (KRONOLOJİK SIRALAMA)
taslak 008 Pre-Sokratik Döneme Ait Eserler 1-Thales (625-545 MÖ) 2- Anaksimandros ( 610-546 MÖ) 3-Anaksimenes
Fragmanlar
Fragmanlar
Oluş, yokoluş değildir; artma veya yer değişimi de azalma değildir.
Aynı şeyin aynı zamanda hem büyük, hem de küçük olduğu olur; bundan da aynı zamanda bir şeyin zıdlar alabileceği sonucu çıkar.
Reklam
"Bir zamanın bir başka zamandan daha çok zaman olduğu söylenemez."
Aristo ne demek istiyorsun yahuuu.....
Bilinebilenin bilgisine bilgisine bilgi, bilgi ile bilinebilene de bilinebilen; duyulabilenin duyumuna duyum, duyumla duyulabilene de duyulabilen diyoruz.
Sayfa 27
biri hiçbir suretle öbürünün varlığının sebebi olmaksızın varlık sıralanışında birbirine karşılıklı olan terimlere tabiat gereğince zamandaş denir; bundan sonra, aynı cinsten başlayarak bölüm içinde birbirine karşı olan nevi’lere de zamandaş denir. nihayet, basit mânada, oluşları aynı zamanda olan varlıklar da zamandaştırlar.
Sayfa 31 - pdf — milli eğitim basımeviKitabı okudu
sağlığın zıddı hastalık, cesaretin zıddı korkaklıktır ve ilâh...; ama bir kötülüğün zıddı kâh bir iyiliktir, kâh bir kötülük. Bir kötülük olan ihtiyacın zıddı, bir kötülük olan aşırılıktır; fakat bir iyilik olan orta, aynı zamanda her ikisine de zıddır. bununla beraber, ancak çok az hallerde böyle bir şey görülebilir, çoğu zaman kötülüğün zıddı daima iyiliktir.
Sayfa 30 - pdf — milli eğitim basımeviKitabı okudu
168 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.