“Çocuklukta sahip olduğum bu tazelik, bu kaygısızlık, bu sevilme isteği ve inanma gücü başka bir zaman geri gelir mi? İki güzel erdemin, tertemiz neşenin ve sınırsız sevilme isteğinin yaşamdaki tek arzu, tek itici güç olduğu bu dönemden daha iyi bir dönem olabilir mi?”
Tolstoy'un hayatına dair kaleme aldığı ilk eser olması beni biraz heyecanlandırdı ve bu doğrultuda okudum kitabı. Tabi bazı karakterleri birebir aynı kişiler ya da anlattıkları birebir aynı olaylar olmasa da hayatına dair ipuçları yakaladığımız, kendisini biraz daha yakından tanıma fırsatı bulduğumuz bir eser olmuş. Tıpkı bundan sonraki tüm eserlerinde göreceğimiz üzere müthiş kurgu yeteneğini göstererek, şahane karakter analizleri yaparak anlatmış kendi başlangıç serüvenini. ben sevdim ve ikinci kitabını merakla okuyacağım.
ÇocuklukLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20249,4bin okunma