Platon neden yaptı bunu? Phaedrus Platon'un felsefesini iki sentezin ürünü olarak gördü.
İlk sentez Herakleitoscularla Parmenides yandaşları arasındaki farkları çözmeye çalışıyordu. Her iki kozmolojik okul da Ölümsüz Hakikati üstün tutuyordu. Arete'nin tabi olduğu Hakikat uğruna, Hakikatin tabi olduğu areteyi öğreten düşmanlarına karşı, giriştiği savaşı kazanmak için Platon'un önce Hakikate inananlar arasındaki çatışmaları çözüme bağlaması gereklidir. Bu amaçla; Ölümsüz Hakikat'in, Herakleitos yandaşlarının sandığı gibi yalnızca değişim olmadığını söyler. Ama Parmenides yandaşlarının sandığı gibi salt değişimsiz de değildir, der. Bu her iki Ölümsüz Hakikat, değişmeyen İdealar ve değişen Görüntüler olarak birarada bulunur. Bu nedenle Platon, örneğin "atlık" ile "at"ı birbirinden ayırmayı gerekli görür ve atlığın gerçek, değişmez, doğru ve hareketsiz olduğunu; atın ise önemsiz, geçici bir görüngü olduğunu söyler. Atlık saf İdeadır. Görünen at, değişen Görüntülerin bir toplamıdır; akabilir, istediği yere gidebilir ve hatta bir Ölümsüz İlke olan atlığı rahatsız etmeyecek bir şekilde ölebilir ve eski tanrıların yolunda sonsuza dek devam edebilir.
Platon'un ikinci sentezi, Sofistlerin aretesini bu İdealar ve Görüntüler ikiliğinin içine çekmektir. Ona en onurlu yeri verir, üzerinde yalnızca Hakikat ve Hakikate varmanın yöntemi olan diyalektik bulunmaktadır. Fakat İyi'yi en yüksek İdea yaparak İyi ile Doğru'yu birleştirme girişiminde Platon yine de diyalektik tarafından belirlenmiş hakikat ile arete'nin yerini gasp etmektedir. İyi bir kez diyalektik bir idea olarak sınırlandı mı başka bir filozofun gelip diyalektik yöntemlerle, arete'nin yani İyi'nin; şeylerin "doğru" düzeni içinde, diyalektiğin iç işleyişine daha elverişli, daha alt bir düzeye düşürülmesinin daha yararlı