Şayet öğretmen aklı başında biri olsa, öğrencilerine ders anlatırken, konuştuğu ya da okuduğu şeyin zırva, yahut zırvadan birazcık hallice bir şey olduğunun farkında olmak, onun için nahoş bir şey olsa gerektir. Dersini öğrencilerinin çoğunun terk ettiğini gözlemlemek de nahoş bir şey olmalıdır; yahut belki de onlara karşı açıkça ihmal, küçümseme ve alayla muamele etmek...
Kolejler ve üniversitelerin disiplini, genelde öğrencilerin değil patronların menfaatini, daha doğru bir söyleyişle, patronların rahatını, gözetmektedir.