Post Mortem

Post Mortem
@post_mortem
Bir hiç için bir sürü gürültü...
Hiç bu kadar iyimser değilim maalesef
Bir hastanın yaşayabilmesi için en ufak bir ümit olması halinde, sorumluluk taşıyan hiçbir doktor: "Artık uğraşmayı bırakalım," diyemez veya yalnızca acı dindirici ilaçlar yazarak hastanın ölümünü bekleyemez. Tam tersine hastayı kurtarabilmek için elinden gelen tüm çabayı gösterir. Öyleyse aynı derecede hasta olan toplumların da böylesi acil bir ilgiye ve yardıma hem ihtiyaçları hem de hakları vardır.
Pdf
Kayıtsızlık
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Schweitzer, endüstri toplumunun özgürlükleri engelleyici olmasının yanı sıra, aşırı bir gayret ve zorlama çabası içinde olması özelliğinin de farkındaydı. "İki ya da üç nesildir, birçok kişi artık insan olarak değil de, yalnızca çalışan olarak yaşamaya başlamıştır." İnsanı insan kılan özelliklerin giderek yozlaşması, böyle yozlaşmış ana ve babaların yetiştirdiği çocukların da gerçek bir insan olma yolunda engellerle karşılaşması sonucunu doğuruyor. "Aşırı çalışmaya böylesine teslim oluş, insanları giderek dışsal değerlere yönelmeye zorluyordu. Hiçbir şey yapmak istememek, kendini düşünmekten kaçınmak ve her şeyi unutmak arzusu, bu türlü kişiler için artık fiziksel birer ihtiyaç haline gelmiştir." Bu nedenle Schweitzer, çalışma saatlerinin kısaltılmasını ve aşırı tüketim ile lüks tutkusundan vazgeçilmesini önermişti.
Pdf
Alıntı
Ne Zaman ki...
7/10
·144 syf.·
2026 13. kitabı
Ne zaman ki böyle kitaplar eskir, ne zaman ki anlattıkları, tarihin kara lekelerini anımsatmaktan öteye geçmez, ne zaman ki, başımızı çevirdiğimizde Nesin'in anlattıklarından çağrışım yapan bir zevatı etrafımızda bulamayız, ne zaman ki, masal dahi olsa okurken, kişileştirilmiş hayvanlardan daha aşağılarını, "lan ben bunu tanıyorum yahu, bu şey değil mi" diyerek birilerine benzetmeyiz, ne zaman ki Aziz Nesin'in, bize masal anlatırken dahi çürümüşlüğümüzü değil de, sadece masal anlatmış olduğunu hissederiz, işte o zaman bir şeylerin yolunda gittiğine ikna olabiliriz. Yoksa her Aziz Nesin kitabından sonra edeceğimiz cümle, şundan öteye geçemeyecektir bana kalırsa: Böyle gelmiş, böyle gider... Haydn huzurlu okumalar. Becerebilirseniz tabii...
Edebiyat
Memleketin BirindeAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20141,085 okunma
Masal masallıktan çıkınca
Ey bülbül kullarım! Duyduğuma göre, ormanımızdaki birliği, beraberliği, dayanışmayı yok edecek bozguncu düşünceler, yabancı ormanlardan bizim mutluluk içindeki ormanımıza kadar sızmıştır. Sizler de "Hürriyet" diye şakımaya başlamışsınız. Ey güzel sesli bülbül kullarım! Aklınızı başınıza devşirin! Gül fidanlar üstünde şakıyıp, ötüp duracağınız yerde, ne diye diller döküp ormanımdaki hayvanları kışkırtmaya, ayaklandırmaya kalkışıyorsunuz? Hepiniz sarayıma gelin! Güzel sesleriniz, tatlı şarkılarınızla beni eğlendirin! Sanat işte budur. Ben de size "aslan payı"ndan verir, karnınızı doyururum. Eğer sarayıma gelmek istemeyen hürriyetseverler varsa onlar da güllere dil döksünler. Ben "örtülü ödenek"ten onların da zarına bakarım. Bu dediklerimin tersini yapmakta direnenler olursa, adalet yerini bulacak. Pençem hepinizin yakanızdadır!
Epub
Alıntı