"Ben, beni kimse görmediği zaman en çok kendim oluyorum" diye düşünürdüm. Kimse sizi gözlemiyorsa, içinizdeki gizli ikinci kişi dışarı çıkıp dilediği şeyleri yapabilir. Yakınlarda bir babanız varsa ve sizi görüyorsa içinizdeki kişi içinize saklanır.
Bana kalırsa kitap yapılan onca olumsuz eleştiriyi hak eden bir kitap değil, değindiği iki Efsane öyle gösterse de ( babayı öldürmek, oğulu öldürmek ve Oidupus' un bilmeden de olsa annesiyle yatması efsaneleri ) içeriği söylendiği kadar değil. Baba oğul ilişkisini insanda sorgulatan bir kitap ve aynı zamanda babaya duyulan ihtiyacı da . Efsaneleri sık tekrarlaması bazen kitabı sıkıcı hale getirse de genel olarak akıcı ve okunması gereken bir kitap.