Fedailerin Kalesi: Alamut
Ve işte beni içine hapseden okudukça okuma isteği uyandıran bir şaheser. Eğer fırsat bulabilseydim 2-3 günde bitebilecek, akıcı, sürükleyici müthiş bir eser.. Eserin İngiliz Çevirmeni(Michael Biggins)' ninde dediği gibi yazar arka planda yok ve eser okur ile başbaşa. Öyle bir dili var ki yazarın sanki fedailerden birisi ya da sanki olaylar senin karşında gerçekleşiyor sen tiyatro dizi film seyreder gibi izliyorsun bu bence müthiş bir başarı.
Evet şimdi kitabın konusunda gelecek olursak İbni Sabbahın Selçuklu zamanlarında en büyük düşmanı olan Nizamülmülke olan intikamı tarihsel hikayelerle ve de kendisinin Alamut' da kurduğu müthiş sıra dışı hükümdarlığı anlatıyor. Ve gerçekten karakterlere ve olayların örgüsüne yazarın diline hayran kaldım.
Ve mutlaka okunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum hatta bu zamana kadar duymama görmeme rağmen geciktirmiş olmama kızıyorum. Ama her eserin okunma zamanı mutlaka var er ya da geç... Okuyun mutlaka okuyun pişman olmazsınız....
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hasan Sabbah
Kitabı başlayıp bitirene kadar soluksuz bir heyecanın içinde hissediyorsunuz kendinizi.
Hasan Sabbah’ın davası uğruna her şeyi en ince detayıyla düşünüp uygulamasını konu alan, bu nasıl acımasızlık deyip aynı zamanda zekasına hayran bırakıyor Sabbah.
Çok güzel kitap , çok güzel karakterler , çok güzel bir konu
Ama
bu kadar uzatılacak ne vardı sayın Dostoyevski?
İlk 500 sayfa hatta 600 sayfa karakterleri tek tek anlatıyor.
Ben çok direndim bu ilk 600sayfada.
Konu 600. Sayfalardan sonra başlıyor
Hani diyorlar ya kitap akıyor abi
Evet 600den sonra akmaya başlıyor.
200-300 sayfa çok güzel ilerlerken birden bir çocukla köpek hikayesi başlıyor.
Ya konuyla kitapla hiç bir bağ kuramadım
Ne gerek vardı bu hikayeye?
Neyse bu bölüm de geçtikten sonra kitap sonlara geliyor , mahkeme olayı filan da biraz gereksiz uzatılmış.
Sonuç ne ?
Tamam çok güzel bir kitap , çok güzel anlatım.çok güzel bir yazar…
Ama lütfen bu kadar abartmayın.
1025 sayfanın 600 sayfası kitaba zoraki eklenmiş , abartılı duruyor.
bence…
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma