Mustafa’m, Mustafa Kemal’im…
3/10
·176 syf.··
2026 11. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2026 13:18
4 Gün 3 Gece ile karar vermiştim bir daha asla Ayşe Kulin okumayacağıma… “Balıklar ve misafirler üç gün sonra kokar!” diyordu kitabında. Öyle derin bir konu ele alınışıyla ancak o kadar kokabilirdi. #249919589 Ve sonra Mustafa Kemal ile ilgili, üstelik onun ağzından yazdığı bir kitap çıkardığını duydum. Duymak bile heyecan vericiydi, kim bilir okumak nasıl olurdu… Birkaç ay tutabildim ancak kendimi! Cüneyt Arkın misali, “Yeminimi bozdum!” “Kadınlarını yok sayan toplumlar yerlerinde saymaya mahkûmdur.” İtiraf ediyorum, Kimi bölümler heyecan vericiydi. Mustafa Kemal’i okumadığım, onu yaşadığım bölümler… Onun son zeybeği! “Bu benim son dansım, son zeybeğim. Söyle rahat bıraksınlar beni, yanına zeybek oynayarak geleyim.” youtube.com/watch?v=-73jXTE... Ama heyecanımın nedeni kuşkusuz zihnimdeki Mustafa Kemal’di. Hem heyecanımın, hem ruhumdaki hıçkırıkların… “Ben gülmüştüm ama benden başka kimse gülmüyordu. Becerdin, Mustafa Kemal! Hıçkırığı kahkahaya çevirmeyi de becerdin, aferin sana, dedi iç sesim.” “Beni ölümden kurtaran yazgım, bana, ‘Yapayalnız kal,’ diye de buyurmuş olmalı ki ben ömrümü hep kesif bir ormanın içinde tek başına bir ağaç gibi sürdürdüm.” Hepimizin bir Mustafa Kemal’i var kitaplardan bildiği, Hepimizin bir Mustafa Kemal’i var dedelerinden dinlediği, Hepimizin bir Mustafa Kemal’i, yüreğinde yeşerttiği, yücelttiği… Mithat Cemal Kuntay misali, “Şimdi vatan bir insan gibi ölürken bir insan bir vatan gibi ayaktaydı: Mustafa Kemal!..” Ve Falih Rıfkı Atay, “Salondan çıktıktan sonra, Hacı Adil'e bu zatın kim olduğunu sordum. - Mustafa Kemal Bey, dedi. Sonra biraz şaşıca gözlerini manalaştırarak, ilave etti: __-
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,492 okunma
3.25/5
6/10
·157 syf.··
2026 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 15:35
Gerçekten kışın okumaya çok uygun bir kitapmış. Yazarın önceden "Köpek Kalbi" adlı eserini okuyup çok beğenmiştim bunun da iyi olacağını tahmin ediyordum. Kısa kısa anılardan ve öykülerden oluşması kitabı akıcı kılıyor. "Ben Birini *ld*rd*m" hikayesi en çok ilgimi çeken oldu. Rus edebiyatı okumak istiyorsanız ve Dostoyevski, Tolstoy harici bir yazar olmasını tercih ediyorsanız Mihail Bulgakov sizin için çok iyi bir alternatiftir.
Genç Bir Doktorun AnılarıMihail Bulgakov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202332bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Oyuncak Müzesi Kitap Yorumu
Puan vermedi·480 syf.··
2025 9. kitabı
Ayayaya ben geldim bu sefer size Emre Gül'ün kaleminden OYUNCAK MÜZESİ ile geldim. Konusu : "Oyuncak Müzesi" Emre Gül'ün kaleme aldığı bir gerilim romanıdır. Kitap, Ravebelg Kasabası'nda geçiyor.Ve nars!st bir seri kat!lin kan donduran cinayetlerini konu alıyor.Kitabı hem katilin hem de baş karakter olan Noa 'nın ağzından okuyoruz. Benim Yorumum : 8/10 Öncelikle ben kitabı genel olarak sevdim. Yazım dili olsun, olay akışı olsun gayet akıcıydı. Kitapta katilin ağzından yazılmış bölümler bence mantıklı ve güzel çünkü katilin insanları nasıl bir duyguyla öld#rd#ğünü görebiliyoruz ve buna karşılık bir çıkarım yapabiliyoruz. (Diğer insanlarla karşılaştırma yapabiliyoruz.) Noa'nın ağzından okuduğumuz bölümlerde ise Noa'nın c!nayete olan tepkisinin yanı sıra çevresindeki insanlarından da c!nayete karşı tepkisini çok rahat anlayabiliyoruz. Puan kırdığım yere gelecek olursak c!niyetin işlendiği avm vs. yerlerde güvenlik kamerası olmaması ya da onca cinayete karşılık hiç kanıt bulunmaması bi tık mantık dışıydı.Bunun dışında puan kırmadım. Yorumum bu kadar. Hoşça kalın. Oyuncam Oyuncak Müzesi . . . . . . . Tags:
Oyuncak MüzesiEmre Gül · Guardian Yayınları · 20241,769 okunma
Puan vermedi·184 syf.··
2024 50. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 10 Aralık 2024 19:33
Seni, anlatabilmek seni. İyi çocuklara, kahramanlara. Seni, anlatabilmek seni, Namussuza, haldan bilmez, Kahpe yalana. A rd -ard a kaç zemheri, Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu. Dışarda gürül-gürül akan bir dünya... Bir ben uyumadım, Kaç leylim bahar, Hasretinden prangalar eskittim. Saçlarına kan gülleri takayım, Bir o yana, Bir bu yana... Seni, bağırabilsem seni, Dipsiz kuyulara, Akan yıldıza, Bir kibrit çöpüne varana, Okyanusun en ıssız dalgasına Düşmüş bir kibrit çöpüne. Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin, Yitirmiş öpücükleri, Payı yok, apansız inen akşamdan, Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene, Seni, anlatabilsem seni.. Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır Üşüyorum, kapama gözlerini...
Hasretinden Prangalar EskittimAhmed Arif · Metis Yayınları · 201748,1bin okunma
10/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2024 617. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 01 Kasım 2024 06:29
Siz hiç kapana tutulmuş aslan gördünüz mü? Ben gördüm . Ne ki, bu gördüğüm şeyin aslan olduğunu hiçbir türlü ileri süremem. Kapanın kendine özgü bir biçimleme yordam ı v a rd ır. Onun içine girdikten sonra, bir canlının daha önceki durum uyla bir ilgisi olabileceğini sanm ıyorum . H ani, b unların caneviyle b a ğ la rı kaldığıda pek söylenemez. Bunu siz, bir deneyle anlayabilirsin iz. M eyd an lard a dört yıldızlı söylevleri çeken in sa n la rı, sözlerinin en tangolu a n la rın d a tutup bir kafes altın a sokun, bunların zın g ad ak d u ra k la d ık la rın ı, şa b a n la ştık ların ı, ağ a tutulmuş b alık gibi renk değiştirdiklerini görürsünüz. Am a bir meydan söylevcisini tutup kafese koym ak kimselerin ak lın a gelmez. Gelm ediği için de kafes ruhbilimi üzerine kimsenin doğru dürüst bir düşüncesi yoktuı
Hayata Dair
Dört Köşeli ÜçgenSalâh Birsel · Sel Yayıncılık · 2019690 okunma
Puan vermedi
oncelikle kirici olmak ve kotu yorum yapmak degil amacim ama kitabi okumaya calisirken gecirdigim sureyi geriye alabilmek isterdim.. cerezlik bir kitap okumak istedigim icin baslamistim ama kitap neredeyse beni rd'a sokacakti yarim birakmasaydim. her seyi tamamlama takintim var ona ragmen ne kadar zorlasam bile kitaba devam edemedim ve yarisinda bir yerlerde biraktim. belki kitap bilimsel veya bir seyler katiyor olsaydi zorlardim kendimi. kitaba verilen paraya yazik resmen benim acimdan. yazar gunumuz iliskilerini anlatmak istemis sanirim ama kitaptaki iliski yeterince toxic bir iliski ve insanlarin cidden boyle iliski istedigini dusunmuyorum. karakter gelisimi hakkinda devam edemedigim icin yorum yapamayacagim. ancak ana karakterimizin hande adindaki arkadasi en yakini olmasina ragmen gormuyoruz bile kitapta, yan karakter bakimindan da cok zayifti. yazilan incelemelere de goz attim ama cogu okuyucunun kitaplara yeni baslamis veya kucuk kisiler oldugunu dusunuyorum. dedigim gibi gecirdigim zamana yazik ve verilen puani haketmedigini dusunuyorum tabii ki secim gene size kaliyor bu durumda.
Benimle YanBeyza Özaydın · Epsilon Yayınevi · 20201,911 okunma