-Dünyadaki bütün idam çeşitleri hakkında kıyaslama yapmış gibi konuşuyorsunuz Kont.
Kont gayet soğuk bir şekilde cevap verdi:
-Görmediğim pek az idam şekli kalmadı.
-Böyle dehşet verici sahnelerden zevk alıyor musunuz?
-Ilk hissim nefret doluydu. Sonra hiçbir şey hissetmemeye başladım. Daha sonra da merak duydum.
-Merak mı? Korkunç bir kelime bu.
-Niçin? Ölüm, zihni meşgul eden tek ciddi düşüncedir. Bu bakımdan ruhun bedenden ayrıldığı çeşitli şekilleri ve idam edilenlerin karakterlerine, memleketlerin adetlerine göre çeşitli kimselerin, bir var oluştan hiçliğe nasıl geçtiklerini incelemeye değmez mi? Size bir şey söyleyeyim. başkalarının ölümünü ne kadar çok görürse, kendi ölümünü kabullenişi o kadar kolaylaşıyor Bana kalırsa ölüm ilahi bir imtihandır, ödenmesi gereken bir borç değil.