Hasan G.

Hasan G.
Eski günleri getir; bugünlere gaz döküp yakalım… O.Kemal
Mühendis
Üniversite
İzmit
131 okur puanı
Mayıs 2015 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
9/10
·460 syf.··
Beğendi
·
2017 6. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2017 04:11
Zweig'ın okuduğum kitapları arasında bana en çok keyif veren, etkileyen kitabı oldu. Satranç, Bir Kadının 24 Saati ve Bilinmeyen Bir Kadından Mektuplar öykülerinden aldığınız o muazzam tat, hikayelerin kısa oluşuyla birlikte bir kıvılcım gibi parlayıp aydınlatıyor, aleve ise dönüşemeden sönüyordu. Bu romanda ise bu kıvılcımın bir aleve dönüşerek içinizi tam anlamıyla ısıttığına, zaman zaman da canınızı 'yaktığına' şahit olabilirsiniz. Çünkü kitabın konusu da yakıcı, incitici. Hayatının en hareketli döneminde prangalar gibi koltuk degneklerine zincirlenmiş ruhun çırpınışları ile merhamet duygusu içerisinde bir girdapta savrulur gibi kararsızliklar gölgesinde sağa sola carpıp yıkan bir karakterin öyküsü, ayrıntılı ve derin bir psikolojik analizle anlatılmıştır. Merhamet duygusunun bizde yarattığı değişimler sonucu aldığımız kararların zaman zaman yaratıcı onarıcı etkisinin yaninda nasil da yıkıcı olabileceğini anlatir bize. Aslında kitabin girişinde bu merhametten güzel sekilde bahseder. Birinde acı karşısında kendimizi bir tür koruma ic gudüsüdür. Digeri ise yapici olandır ve yardımı dokunandır. Birincisi cehennemin kapısını açabilirken digeri huzurun alt yapısı olabilir. Merhametin yanında toplumsal ilişkilerin ya da kalıpların da insanin kararlarıni ve karakterini nasil bir şekle sokmaya zorladığını görebilirsiniz. Kitabın bir diger düşündurdüğü şey de şu oldu: Vicdanı yaralı ve pişmanlıklarla dolu bir insan, bu hayatta cehennemi yaşamış olduğudur. Kitabın sonlarına doğru, hayatına son veren bir yazarın iç huzursuzluğun hayaletlerinin gezindiğini hissediyor insan.
Edebiyat
Sabırsız YürekStefan Zweig · Can Yayınları · 20167,5bin okunma
Reklam

Hasan G.

, bir kitap okudu
9/10
·460 syf.··
Beğendi
·
21 günde okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2017 04:11
·
2017 6. kitabı
Stefan Zweig
8.7/10 · 7,5bin okunma
İşte, yaşananlar alıp götürür yaşamını --yaşamın da, budur işte:-- Yaşamın yaşadıklarındır --yaşamaya 'karar' verdiklerin, ya da yaşamak 'istedik'lerin değil...
Şiir
Başkalarından iyilik ve merhamet görmek insanları da sahiden iyi mi yapardı, mutlu mu ederdi acaba? Bir tek insana bile yardım eden kimse , böylelikle hayatını daha anlamlı hale sokmuştur. Onun için insanın gücü yettiği kadar, hatta gücünün dışında da bir baskası için özveride bulunması , gercekten zahmetine deger bir seydir. O zaman bütün özveriler akla yatkın bir hal alır. Hatta bir yalan dahi, eğer bir kimseyi mutlu edecekse, bütün gerceklerden daha onemli bir hal alır.
Sayfa 235·Kitabı okudu
Insanlardaki yerlesmis fikirlere, köklesmis bir takim inanclara karsi gelindi mi, onlardan korkulabilecegini herkesten daha iyi bilirim ben. Insanlarin yasayislarinin sozumona normal olan o daracik cizgisi var ya, onun disina cikan her sey onlarda once merak, sonra da kötücülük uyandirir.
Sayfa 209·Kitabı okudu
Reklam