Sultan Üçüncü Murad'ın devrinde Osmanlı hüsn-i hatt sanatı (güzel yazı) en yüksek derecesini bulmuştur. İranlı hattat Hüseyin Tebrizî, Sultan Murad'ın tahta çıkışı yılında vefat etmiştir. Bu zat birçok talebeler yetiştirmiş, bunlardan bir kısmı da Türkiye'ye gelmiştir. Sultan Murad'a gönderilen İran elçisi İbrahim, bir hattat idi. Kırımlı Abdullah, Emir Muhammed, İsfahanlı Baba Şah ve Kutbettin Yezdî de şöhret yapmıştı. Güzel bir yazı, o zamanlarda yüksek derecede bir eğitimin gereklerinden sayılırdı. Belirtilen hattatlar İstanbul'da yaşayıp ölmüşlerdir.