rototo199

Zorunlu olarak yabancı kalıyoruz kendimize, anlamıyoruz kendimizi, yanılmak zorundayız kendimiz hakkında, "Kişi kendine en uzak olandır." sözü geçerli bizler için sonsuza dek - kendimizi bilmeye gelince, "bilenler" değiliz biz...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"İyi"yi imleyen sözcüklerde ve köklerde, asillerin kendilerini daha üstün hissetmelerine neden olan o temel ayırtının daha hâlâ sıkça ışıldıyor olduğunu saptamak hiç de önemsiz sayılmaz. Gerçi çoğu zaman, kendilerini belki yalnızca iktidar üstünlüklerini temel alarak adlandırırlar ("güçlüler", "efendiler", "hükmedenler" olarak) ya da bu üstünlüğün en belirgin göstergesini temel alarak, örneğin "zenginler", "malikler" olarak (arya [Ari] ile kastedilen budur; Farsça ve Slavca'da da aynıdır).
Dolayısıyla Nietzsche çağdaşım olsaydı ve bana bu konudaki düşüncelerimi sorsaydı ona derdim ki: “Mütevazı özbenliğin ol, hiçbir şey bilmediğini, fikirlerin olmadığını söyle ve başka birinin konuşmak istediğini fark edersen, ona bir fırsat ver, beynini boşalt ve bir süreliğine yaşlı adama bırak. Sonra not tut ve neden söz ettiğini anla. Ondan sonra kendi fikirlerinin onunkilere uyup uymadığına karar verebilirsin. Ama onunla özdeşleşme.” Tabii bu konuda benden ya da herhangi birinden öğüt istemek aklının köşesinden geçmezdi.
Gölge, bir kişiliğin bütünlüğü için vazgeçilmezdir; hiç kimse olumsuz nitelikleri olmadan bütün değildir. Bunu öylesine söyleriz, ama gerçekte bu, etik açıdan bakınca, muazzam bir sorundur. Bu o kadar zordur ki, insan gözlerini kapatmaktan başka pratik bir çözüm göremez. Ama onu gördüğü anda bu, neredeyse imkânsız, katlanılmaz bir çatışmadır. Kişi ahlaksal çatışmayı ciddiye alırsa, çözümsüz bir hale gelir. Bu yüzden insanlar kiliseyi ya da benzer bir şeyi seçerler, bu dehşet verici sorumluluktan kaçmak için. Burada kilise lütuf araçlarıyla veya birisinin günah sorunumuzla ilgilendiği veya ilgileneceği, böylece o berbat sorundan kurtulacağımız inancıyla devreye girer. İnsanoğlunun bu yöndeki girişimleri sayısızdır.

rototo199

, bir kitabı okumaya başladı
Friedrich Nietzsche
8.5/10 · 2.657 okunma