Gökyüzünün aydınlığına, yıldızların parıltısına bir kez baktığınızda '' Böylesine güzel bir gökyüzü altında gerçekten kötü insanlar, huysuz ve güvenilmez insanlar nasıl var olabilir?'' diye düşünmekten kendinizi alamazsınız. Üstelik bu duygu, en yalın gençlik duygusudur...
''Çağımızda,aklı başında olan her insan korkaktır. Köle ruhludur, ne yazık ki böyle olmak zorundadır... hiçbir akıllı ve şerefli insan bu doğa yasasından yakasını kurtaramaz''.(sayfa 48)Demiş Dostoyevski 1860'lı yıllarda. Günümüzü düşündüğümüzde vay halimize.
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,7bin okunma
On iki yaşında okuduğum kitaba burada tekrar denk geldim, çocukluğumda birkaç günde bitirdiğim bu macera kitabını 7 den 70 e herkese tavsiye ederim. Bende en kısa zamanda tekrar okuyacağım.
Afganistan'ın Sovyet işgali öncesi ve sonrasını bir çocuğun gözünden anlatan ağır dram içeren harika bir eser. Filmini izlemenizi tavsiye etmiyorum berbattı.