Sessizlik, bildirim seslerinin kesintisiz ve kararlı saldırısıyla tecavüze uğradı. İnsanı sonunda bu sessizliği fark etmesine, idrak etmesine götürecek olan düşünsel süreç artık bir rüya gibi.
Sayfa 84 - KetebeKitabı okudu
O'nun adını anmak, ana ana adını kalbe ve ruha nakşetmek ve nihayet kalple O'nun arasında bir ünsiyet, bir neşve peydah etmek... O'nu andıkça aklın ve zekânın aczini ve basitliğini idrak etmek... Ve sınırları O'nunla ve O'nun zikriyle aşmak... Dilin söylediğine kalbi şahit kılmak ve kalbin atışlarına tüm azaları ortak etmek...
Reklam
İLÂHÎ ŞAN İCABI...
- " (...) Ruhun varlığını bilirken mahiyeti hakkında bilgisizlik, İlâhî şan icabı... Ve ruha âit veya ruhla ilgili her şey de "ifâde"ye geçtiği ândan itibaren, son tecritte bu görünüşe bürünüyor; parçalıyoruz, anlatabilmek ve aktarabilmek için... Burada takılınca da, "bütünlük hakikati" kayboluyor... Bütünlük hakikatinin kaybolmaması için parçalayıp bölünmese, aktarılamaz... İş nihayetinde "zevken idrak" davasıdır..."
Sayfa 52 - 1.Levha -Usûl ve Kapsam- IX.Mülâkat (Sanat ve İhtiyaç), İBDA YayınlarıKitabı okudu
Rüya
Bir insanın aklı ve fikri karışık olduğunda, yani Cenab-ı Allah'ın rızasını esas gaye yapmadığında, İslamiyet'in öğrenme, idrak etme, uygulama sırasının nasıl olduğunu bilmediğinden dolayı o insanın "farkındalığı” da elinden gidiyor. Ve farkındalığın elden gitmesinin en kötü yanıysa; kişinin bunu fark edememesi.
Sayfa 177Kitabı okudu
BEDÎ-GÜZELLİK...
- "Estetik", yâni "bedî-güzellik" idrakı... Biz gözümüz açık bir rüyâ görür gibi, gerçek bir insan cemiyeti hayâl ediyoruz... İşte, bir "estetik-bedî" idrakıyla seyredilmesi gereken şu tablo: Fildişi kaldırımlarda, fildişi sokaklarda giden, hiç birbirine çarpmayan, her biri birbirinin emrinde ve Allah korkusu altında, her biri bugün ölecekmiş gibi iki büklüm ve yine her biri hiç ölmeyecekmiş gibi dimdik insanların cemiyetini kurmak..."
Sayfa 20 - 1.Levha -Usûl ve Kapsam- II.Mülâkat, İBDA YayınlarıKitabı okudu
MA'NÂ: MÂNÂ. RÜYÂ...
- "Rüyâda görülen hayâller alelâde oldukları hâlde, aralarından bilmem nasıl orijinal bir şey fışkırır; bu da şuurun derinliklerine inince, psikolojik vakıaları birbirlerine katılan şeyler gibi düşünmeye daha az hakkımız olduğunu gösterir. Filhakika ruhta büyük bir yer kaplayan, bütün ruhu saran bir şey olursa bundan o şey hayâlinin ruhtaki binlerce idrak ve hayâl yığınının rengini değiştirdiği ve onların içine, bu mânâda, gizlice girdiği anlaşılır. Fakat kelimelerle kolayca ifâde edilecek kesin ayrılıkları seven aklın tamamıyla dinamik olan böyle bir tasavvurdan hiç hoşlandığı yoktur!.."
Sayfa 67 - 68, 1.Levha, -O'nun Hayatı- Her Şey, O Değil, O'ndan, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
420 öğeden 151 ile 160 arasındakiler gösteriliyor.