Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Tabiin'in büyüklerinden Hasan Basri der ki, «Kadınlarınızın sokaklarda sizin dininizden olmayanlarla omuz omuza gelmelerine müsaade mi ediyorsunuz, Allah, kıskanç olmayanların yüzünü kapkara etsin. Yine bir başka hadisde buyurulmuştur ki, «Ben kıskancım. kıskanç olmayan adamın kalbi kötüdür.» Hazret-i Fahr-i Risalet Efendimiz (s.a.v.) muhterem kızları Hazret-i Fatımatü'l-Betül'e buyurmuşlar ki: "Ya Fatıma! Kadın için en hayırlı şey nedir?» Hazret-i Fatıma da Görmemek ve görülmemektir. buyurmuşlar. Hazret-i Peygamber Efendimiz de (s.a.v.) onu kucaklayarak «Zürriyeten ba'duha min ba'din.... âyet-i kerimesini okuyarak dua etmişlerdir. Al-i İmran sûresi, âyet: 34: "Muhakkak ki, Allah Adem'i, Nuh'u, İbrahim hanedanını, İmran ailesini hepsi de birbirinden (gelme) tek bir zürriyet olarak âlemlerin üzerine mümtaz kıldı. Allah hakkiyle işidici, kemaliyle bilicidir."
Ardavirafname
l] Bir kez daha Çînvâd köprüsüne geldim. [2] Orada kötülerin ruhlarını gördüm. Ölümlerinden sonraki ilk üç gecede48 onların ruhlarına öylesine talihsizlikler, acı olaylar ve kötü şeyler gösteril­ mişti ki, dünyada asla o kadar kötülük görmemiş ve o derece sıkın­ tı çekmemişlerdi. [3] Kutsal Surûş ve tanrı Âzer’e sordum: “Bu ruh hangi insanın
Reklam
(O Allah), kendisinden isteyebileceğiniz her şeyden size verdi. Öyle ki Allah'ın nimetini sayacak olsanız, sayamazsınız. (Buna rağmen) doğrusu insan ( yine de ) çok zalim, çok nankördür. İbrâhim S/ 34. A
Sayfa 259
Eban b. Osman b. Affan rahimehullah'tan: "Osman b. Affan radiyallahu anh dedi ki: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğunu işittim: اسمه مَنْ قَالَ فِي أَوَّلِ يَوْمِهِ ولَيْلَتِهِ بِسْمِ اللهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ
S İ Y A S A L İ S L A M Y E R E B A T S I N ! !
İşte 34 yıllık çalışmanın, çırpınmanın, didinmenin, ümitlerin, isteklerin dört kelimelik hüsranı.
Bakara Suresi
34. Hani biz meleklere: "(Kudretim için) Âdem'e secde edin."¹ demiştik de İblis hariç, hepsi hemen secde ettiler. O ise direndi (secde etmedi), büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu.² ¹ Åyetteki "secde edin" lafzı için "ibadetteki secde olmayıp Allah'ın emrine itaatle Hz. Âdem'e saygı ve hürmet anlamındadır" diyenler vardır (Zuhayli (Tefsîr), s. 7). ² İblis; aslı cinlerden olup şeytanların başıdır. Allah'ın varlığını inkâr etmediği halde O'nun kesin emrine rağmen aklını, bilgisini ve gururunu esas alarak büyüklenip itiraz etti. Hikmeti kavramadığından kendi fikrini öngörüp dikbaşlılık etti. Bu hali onu kâfir ve nankör yaptı ve bundan dolayı lanetlendi. Bu tavır, insanlarda da bir şeytanlaşma örneğidir. [bk. 36/60-61; 38/74-83]
Sayfa 5
73 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.