Saadet Özkan

Saadet Özkan
Sadece okuduğum kitapları paylaşıyorum Instagram @saadetozkan_
Postacılar
Puan vermedi
Bilmiyorum...Sevip sevmediğime karar veremedim doğrusu ... Kitabın sonundaki "...bu iş süresince keyif alarak yaşayabilmek için bazı şeyleri anlamanın ne kadar önemli olduğunu öğrendim.Hic kimse önemsiz değildi, her birimiz , her gün ya bir medeniyet kurmak ya da tam tersine dünyayı yok olmaya terk etmek arasında seçim yapmak zorundaydık,en ufacık şeylerde bile üstlenmemiz gereken bir görev vardı." bölümü iyi ki okumuşum dedirtti . Yazarın "Miras" adlı kitabı kadar etkilemedi beni. Ama çevresindeki kişilere daha yumuşak, anlayışlı bir yerden bakmasi iyi geldi. . 17.Roman 'la aynı zamanda okumam ve her iki yazarın Norveçli olması, içerik olarak da yakın durmaları nedeniyle ister istemez sürekli karşılaştırdım okurken.İskandinav huzursuzluğu/yalnızlığı diye bir şey var galiba. Her iki kitap da Kierkeegard 'da göndermeler yapıyor.Ama Dağ Solstad 'ı çok daha güçlü buluyorum . Bu kitap ne anlatıyor diye soranlar olacak illa ki : Ellinor 35 yaşında, iletişim danışmanlığı şirketi ortağı, yalnız yaşayan,annesi ve kız kardeşiyle mesafeli bir ilişkiye sahip, erkek arkadaşıyla mutlu mu mutsuz mu anlamadığım bir kadın.Huzursuz, sıkıntılı...2000 yılında yazdığı bir günlüğü okuyunca şaşırır, sarsılır. Tam o günlerde iş arkadaşı Dag'ın işini devralır.Yeni reforma karsı Posta İşçileri Sendikası 'nı temsil edecektir. . Postacıların hikayeleri güzeldi.Ama süreç uzadıkça sıkıcılaştı . . Büyük laflar etmeden , alçak sesle söylenen kimi cümleler çok güzeldi: "Hayatta olduğun sürece umut vardır." "İnsan tutkularını gerçekleştirmediğinde ne tür bir utanç duyuyordu acaba?" . .
Edebiyat & Roman
Postane GünlükleriVigdis Hjorth · Siren Yayınları · 20231,046 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
BÜYÜK RET 'TEN SONRA ...
Puan vermedi
Bu tatil yol arkadaşım ; On Birinci Roman,On Sekizinci Kitap 'tan tanıdığım ve görüşmeyeli ne yaptığını gerçekten merak ettiğim Bjørn Hansen 'di . Büyük Ret adını verdiği saçma :) planından sonra işlerin nasıl gittiğini ve sevimsiz oğlunun yaklaşık 20 yılda neler yaptığını 17.Roman 'da öğreniyor Dag Solstad batağına düşen okur . Ben bu kitabı daha çok sevdim.Daha gerçek geldi. Büyük Ret 'in ortaya çıkmasıyla 3 yıl kadar hapis yatan Bjørn Hansen, bu süreçte tüm ilişkilerini koparmış, hiç kimsenin ziyaret ya da telefon talebini kabul etmemiş , hapisten çıktıktan sonra da izole ve biraz yasa dışı bir yaşam sürmeye başlamıştır.Sadece kitaplarıyla mutludur o. . Eğitimli ,burjuva alışkanlıklara sahip, kariyer yapmış örnek bir vatandaş neden böyle bir yola girer ? İskandinav ülkelerinin nispeten sorunsuz koşulları vatandaşlarında farklı var oluşsal sorunlar ya da boşluklar mi yaratıyor? Yoksa münferit mi Bjørn Hansen 'in ruh hali? . Bir mektubu 8 yıl açmamak nedir . Bilmiyorum. Açıkçası oğlunun evine yaptığı ziyaretin farklı sonuçlanacağını düşünmüştüm.Belki biraz daha açık bir iletişim kurmaya calisabilirdi.Yillar içinde aralarındaki bağı koruyan Peter idi.Torunu yeni bir başlangıca vesile olabilirdi .Ama Bjørn yine yaptı yapacağını Neyseki yıllar içinde kaybettiklerini de fark etmesini sağladı bu yolculuk. . Çok seviyorum Dag Solstad 'ı... Üzerinde biraz daha düşünmeye ihtiyacım var... . Ha bu kitapta İbsen ve kitabı Yaban Ördeği yok ,Soren Kierkeegard var...
Edebiyat & Roman
17. RomanDag Solstad · Yapı Kredi Yayınları · 2023349 okunma
Komünizmin İdealine Ulaşan Yer :)
Puan vermedi
BittiiiiAndrey Platonov 'u tanıdığım ve Çevengur'u okuduğum için mutluyum. Ama keyifle, altını çize çize okuduğum sayfalara rağmen bir noktadan sonra çok sıkıldım üzerine bir de yolculuğa çıkmadan bitirme isteği/acelesi eklenince kitap karabasan oldu çöktü üstüme . Devrimden sonra Sovyetler Birliği'nin ilk yıllarını anlatan romanda gün /ay /yıl/ saat gibi zaman bildiren sözcüklerle pek karşılaşmadım, benim için okumayı biraz güçleştirdi bu durum. Arka kapakta yazılış yılları 1926-1929 olarak verilmiş. . Fikir güzel olsa da tekrarlar, bağ kuramadığım kişilerin sürekli aynı yerlere gidip gelmesi, Çevengur'un aynı ifadelerle anlatilip durması okuma sürecimi olumsuz etkileyen yönleriydi kitabın.Sanki daha kısa tutulabilirdi. . İroni kitabın güçlü unsurlarından biri :) Teorisyenlere yönelik eleştirilere katılmamak imkansız . . Kopyonkin'in Rosa Lüksemburg tutkusu ve atıyla kurduğu Don Kişotvari ilişki ile Paşintsev nispeten sevdiğim canlı ve renkli bulduğum kişileri idi kitabın. . Bir de formüle etmek ,kitleler, objektif koşullar gibi sol jargona ait ifadelerin kullanımı gülümsetti. Kitabın amacına uygundu. . Romanın başındaki, Zahar Pavlovic 'in doğaya ve makinelere dair yaptığı yorumlar kitabın en sevdiğim kısımları oldu . Kadınlar , kadına bakış başlı başına tartışılmalı . Rahatsız ediciydi benim için... . Çevengur ,ideal komünizm yönetimine geçtiği iddiasında olan sanırım ilçe düzeyinde bir yerleşim yeri.Tek eksiği proletaryadır. Burjuvalardan temizlenmiş (?), onlardan kalanlarla yaşamlarını sürdüren bir grup devrimci (!) aralarındaki bağdan başka hiçbir şeyi önemsemez, çalışan tek emekçi güneştir :) eğer bir emek konacaksa ortaya yoldaşlar için konur, kimse kendi için hiçbir şey üretmez. . Komünizmin teorik yönü çok güzel eleştiriliyor kitabın güçlü ve keyifli
Edebiyat & Roman
ÇevengurAndrey Platonov · Metis Yayınları · 2010197 okunma
Osmaan !
Puan vermedi
Elimdeki yavaş akan , tuğla kitaplara inat " Bu Hikaye Senden Uzun Osman " güle eğlene, biraz sızlatıp az acıtarak su gibi akarak okuttu kendini . İyi geldi.Onlarca cümleyi keşke unutmasam diye kalbime kazımaya çalıştım Bazılarına şaşırdım , boğulan balıklar mesela ya da Kazakistan'daki uyku hastalığı... Çince Li kelimesinin hem ayrılık hem armut anlamına gelmesi, Erikanin Gülü, su samurlarının akıntıya kapılmamak için el ele tutuşarak uyuması . Kafa dergisindeki Osman serisinin derlenmiş hâli olan kitap , keşke daha uzun olsaymıs hissiyle bitiyor . OsmanBöyle yazan birinden ayrılır mı insan be, dön hemen diyesim geldi.Bir taraftan da acının insanı besleyen yanına hasret beliriyor yürekte. . Ayrılık acısının dile gelmiş en güzel hali bu kitap...Hem çok ince , romantik hem çok esprili. . Şimdi biraz daha karıştırmak istiyorum, en baştan... Sevgiyle tavsiye ederim . #buhikayesendenuzunosman #aylinbalboa #osman #kafadergisi
İnsana ve Hayata Dair
Bu Hikâye Senden Uzun OsmanAylin Balboa · İletişim Yayıncılık · 202213,8bin okunma
Günahlardan Arınmak Mümkün Mü?
Puan vermedi
Kim tarafından önerildiğini hatırlamadığım bir kitap okudum. 3 kitabı yayımlanmış yazarı Ben yeni tanıdım. Pazar günü YouTube'daki bütün söyleşi videolarını izledim . Hem çok değişik hem çok tanıdıktı yazarın dili ve hikayesi. Sürrealist, alegorik bir roman olsa da hani bir tat, bir koku, bir isim hatırlatıverecek her şeyi. . Bildiğimiz bir coğrafya, içinden Arın adlı bir nehrin geçtiği bir şehir. . Eyüp bir sabah yine kabuslardan sıyrılıp uyandığında kayıp oğlu emir'den bir kutu getiren hırpani kılıklı iki kişi dalar eve. Kutudan bir gemi maketi, eşi sabahat'a verilmek üzere bir saat ve bir defter çıkar. Gelen mesaja göre bir görevi vardır. . Mezar taşı bile olmadan, duasız, namazsız gömülen ölüleri toplayıp 7 kişi ile birlikte cenaze namazlarını kılıp insana yakışır bir şekilde defnedeceği yere götürmek üzere kendi yaptığı gemiyle Arın nehrinde bir yolculuğa çıkacaktır. Bu yolculuk arındırabilecek mi eyüp'ü günahlarından? Nuh gibi bir kurtarıcı mı yoksa cezasını çekmeye giden bir zalim mi? . Her biri ayrı bir acıya sahip 7 kişi: Talip (minberinden sürülmüş imam), Sedat( kambur santurî), Enes ( kör) ,Sadi (kaçak aşık), Arzuhalci (hafızasını yitirmiş yazar), Yezdan (Ezidi güzeli) ve Eyüp çıkarlar yolculuğa kendilerine vaadedileni bulmaya... . Bir umut uğruna yola düşen mülteciler, faili meçhul cinayetler, dilini -yasak olduğu için - konuşamayanlar, kayıp yakınları, işgal ettikleri topraklardaki insanlara zulmedenler...90'larin genci olarak ben böyle bir yerden okudum hikayeyi. Belki bu yüzden tanıdıktı. . Dini hikayelere, mitolojiye, gayet iyi bildiğimiz dünyaya dair bu distopik kurguyu yeni bir yazarla tanışmak isteyen herkese tavsiye ederim. .
Edebiyat & Roman
Yediler TeknesiAbdullah Aren Çelik · Everest Yayınları · 2021311 okunma