Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Cemre Yıldırım

dünyada o kadar mutsuz oldum ki, kalbim hemen hemen her umuda kapalı!
Reklam
insan yalnız mezarda sükûna kavuşabilir; yeryüzünde ise kendi benzerle­rinin kötülüğü, tutkularının dağınıklığı, daha önemlisi, kade­rin uğursuzluğu dolayısıyla fırsat bulamaz buna.
İnsanlığın avutucusu, evrenin koruyucusu, bütün duygulu varlıkların ruhu, tatlı aşk....

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hiç değilse tek bir damla gözyaşı görmek isterdim ben de onun gözlerinde.
Reklam
Senin yaşında, inceliğin ve duygunun iki görkemli ilâh olduğunu, zevkin o ilâhların önünde hep kurban edildiğini çok iyi bilirim. Ama bende öyle değil, böy­le hayaletlerle aldanma dönemini aştım, artık onları o kadar umursamıyorum; gerçek hazlar, seni oyalayan o budalalık­ları pek önemsemez
Bozulmuş yaratıklar belki katkısız bir ruhun mutlu görünüşünü taklit edebilir­ler, mutluymuş gibi görünmeyi becerebilirler, ama gerçekten mutluluğu yaşamaları pek enderdir.
İnsanların yarattığı âdetler­ de ahmak bir çelişki görüyorum ben.
karşısındaki insan­ların ruhları ruh değil, demir; bunlar insan değil hayvan; İnsanî görünümlerinin altında bir yırtıcı hayvan niteliğini gizliyorlar.
İnsanlar hür olduklarını zannederek aldanıyorlar
İnsanlar hür olduklarını zannederek aldanıyorlar: Bu sanı yalnız ha­reketlerinin (aksiyonlarının) şuuruna sahip olmaları ve onları gerektiren (belirleten) nedenleri bilmemelerinden ileri geliyor. O halde hürlükleri­ nin fikri ancak aksiyonlarının hiçbir nedenini bilmemeleri üzerine da­ yanmaktadır. Zira insani etkilerin (aksiyonların) iradeye bağlı olduğunu söyledikleri zaman, bu sözleri, karşılığında hiçbir fikir bulunmayan keli­melerden ibarettir. Çünkü onlar iradenin ne olduğunu ve Bedeni nasıl harekete getirdiğini bilmiyorlar; daha çok iddiası olanlar ve Ruha dura­cak ve oturacak bir yer kuranlar kendileriyle alay ettiriyorlar ve nefrete sebep oluyorlar.
Reklam
Gerçekten, insan Ruhu kendi kendisini ancak Bedenin duygulanışlarının fikirlerini kavraması bakımından bilir. Hal­buki insan Ruhu kendi Bedenini ancak duygulanışların fikir­leri ile kavrar, ya da yalnız onlarla dış cisimleri (de) kavrar; öyleyse insan Ruhu fikirlerine sahip olması bakımından ne kendisi için ne kendi Bedeni için, ne de dış cisimler için asla upuygun bir bilgiye sahip değildir. Fakat yalnız bulanık ve eksik bir bilgisi vardır.
Eğer insan bedeni iki veya daha çok cisimden aynı zamanda duygulan­mış bulunsa, ruh bu cisimlerden birini her ne zaman hayal edecek olsa, başkalarını da aynı zamanda tekrar hatırlayacaktır.
Herkes kabul etmelidir ki, hiçbir şey Tanrısız var olamaz ve tasarla­namaz. Zira herkes kabul eder ki, Tanrı gerek özleri gerek varlığı bakımın­dan her şeyin biricik nedenidir. Yani Tanrı, yalnız dendiği gibi, oluşuna göre (fieri) şeylerin nedeni değildir, aynı zamanda varlığına göre de (esse) şeylerin nedenidir.
Bilgisizliği yıkmak budalaca hayreti yıkmaktır.
ken­diliğinden bilindiği gibi, zihinde objektif olarak bulunan şey zorunlu ola­rak tabiatta verilmiş olmalıdır
2.814 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.