Sıdıka Kaya

" Yaşamak, başkaları kadar benim de hakkım değil miydi?"
Sayfa 55
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
" Ülkeme, sarayıma hoş geldin! Ben, seni yirmi yazdır bekliyorum; aylı gecelerde seslendim sana; sen üzgün olduğun zamanlar ben ağladım burda, ve sen uykulara dalınca ben tatlı rüyalar üfledim uykularına..."
Sayfa 54
" Boğazımdansa tek ses çıkmıyordu; dilsiz ve bitkindi benim kahkaham; ağlamak özlemini taşıyordu."
Sayfa 52
" Sessizdi her taraf, mavi bir sedef gibiydi deniz. Önümde ordan oraya sessizce, küçük kuşlar uçuşuyorlardı."
Sayfa 51
" Dünya kurulalı beri kılıç mı daha kanlı, kalem mi, ayırt edilebilmiş değildir. Bence kılıcın yarası bir, kalemin yarası bin... Kılıç eri, dilerse sahip olur kılıcına...Sen dünyanın yüzüne salmaktasın yazdıklarını...Kopar gider, nerde n'işler, bilir misin? Gerisin geri 'Toplayım' desen yeter mi gücün? Dediğini dememiş olmak, elinde mi?"
Sayfa 205